Avatar billede ah971178 Nybegynder
28. maj 2003 - 11:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Defekt harddisk ?

Min gamle IBM 40 GB harddisk lader til at være stået af. Den begyndte gradvist at larme mere og mere. Lige pludselig kunne BIOS´en ikke længere finde den. Jeg har prøvet at sætte den i en anden computer hvor BIOS´en heller ikke fandt den.

Er der nogen der ved om der kan reddes data ud af den, eller skal den skyldes ud i toilettet ?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2003 - 11:07 #1
Sådan som du beskriver det, så lyder det som om den er død.
Og hvis ikke engang BIOS kan se den, så tror jeg ikke du kan rede noget.... desværre.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. maj 2003 - 11:09 #2
Data KAN reddes... men det er meget dyrt. Se feks. www.ibas.dk - det skal nævnes, at prisen ligger på den anden side af 15.000 kroner og opefter.

Men er det vitale data, har du naturligvis en backupkopi ;)
Avatar billede hub Nybegynder
28. maj 2003 - 11:10 #3
Der kan reddes data  fra den, men det er en bekostelig affære:
www.ibas.dk
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2003 - 11:10 #4
Ja, alt er vel muligt, hvis penge ikke er et spørgsmål :o)
Avatar billede ah971178 Nybegynder
28. maj 2003 - 11:12 #5
De par pornofilm kan jeg godt undværre ;)