Avatar billede ellebaek Nybegynder
29. november 2000 - 14:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opret en tabel, og hent fra den samme.

Jeg skal have oprettet en tabel i en database samtidig med at der bliver oprettet en bruger på min hjemmeside.
Faktisk skal den oprette 2 tabeller, men den skal kun hente fra den ene på en side og den anden på en anden side.
Når brugeren logger ind får han tildelt en session ved navn \"Login\", det skal være fornavnet. selve navnet skal så være f.eks. <&session&>lek sådan så den kommer til at hedde værdien af sessionen og lige efter lek.
den anden skal være not til efternavn.

Hvordan skal den oprettes, og kan jeg også få et udkast til hvordan jeg henter fra samme tabel.?

Man skal logge ind inden man kan læse fra databasen.

- Ellebaek
Icq#29506560

Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 14:33 #1
EN TABEL til hver bruger, med hvad formål, eller hvor ligger fordelene i det db\'en bliver da mega stor.....
Avatar billede ellebaek Nybegynder
29. november 2000 - 14:43 #2
det har du ret i ...
men jeg har også fundet en anden måde at gøre det på ...

hvor man i stedet laver et felt hvor de forskellige navne står ...
´så bliver den ikke lige så stor ...
Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 14:45 #3
Hvad mener du med felt, inde i en tabel eller hvad??
Det fordi jeg havde en gang samme ide, men løste det ved hjælp af Ja/NEj felter i min tabel.
Avatar billede flemming Nybegynder
29. november 2000 - 22:31 #4
hvad betyder : \"<&session&>lek\"  ???

Jeg fatter ikke hvad du skiver !

Hvad er det du gerne vil lave ?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. november 2000 - 01:43 #5
SQL = \"CREATE TABLE \" & Session(\"??\") & \"Lek (felt1 datatype, felt2 datatype, felt3 datatype)\"
Avatar billede ellebaek Nybegynder
30. november 2000 - 08:37 #6
... det vidste jeg den med create table. Men det jeg vil er at der skal være et felt hvor brugerens navn står. Det ved jeg også hvordan jeg skal gøre. Men hvordar får jeg den til at hente kun fra det felt ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. december 2000 - 13:43 #7
... fandt en løsning der var meeeeeeeget bedre...