Avatar billede hermand Nybegynder
28. maj 2003 - 08:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

advertise warning

jeg  ska ha lavet et script der advarer folk når de advertiser og så tredje gang de har reklameret blir de kicked.. hva er der galt ?

on($event) {
  switch($var) {
    case 0: notice $nick "do NOT advertise u b1tch, warning 1/3";
    $var++;
    break;
    case 1: notice $nick "do NOT advertise u b1tch, warning 2/3";
    $var++;
    break;
    case 2: notice $nick "do NOT advertise u b1tch, warning 3/3";
    kick $nick $blurp;
    break;
  }
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. maj 2003 - 08:57 #1
Nu kender jeg intet til IRC, så det bliver et skud :-)

For det første - hvad sker der (ikke) i ovenstående? Hvad forventede du?

Bliver on($event) overhovedet kaldt? Udskriv evt. en debug streng efter on($event).

Er $var defineret? Prøv at udskrive den efter on($event).
Avatar billede hermand Nybegynder
28. maj 2003 - 09:05 #2
dunno, men jeg tror der ska være et eller andet imellem on($event) og switch($var), fx en sætning hvor der står noget med advertise
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. maj 2003 - 09:08 #3
Som sagt aner jeg intet om IRC eller scriptsprogene hertil. Har du et link til et sted hvor det er beskrevet?

Min kommentar var kun ud fra et generelt "programmeringsmæssigt-hvordan-debugger-jeg-synspunkt".

JP
Avatar billede hermand Nybegynder
28. maj 2003 - 09:15 #4
ok :)

mange siger at www.mircscripts.org er rigtig godt hvis man ska lære at scripte, men jeg ka ikke se andet end lange indviklede scripts :\
Avatar billede hermand Nybegynder
28. maj 2003 - 17:07 #5
glem den her, svar på advertise warning 2 så får i alle de 200 point der er der + de 30 der er her ;)
Avatar billede hermand Nybegynder
03. juni 2003 - 18:34 #6
hej
Avatar billede kazie-dk Nybegynder
10. juni 2003 - 20:47 #7
jeg ved ikke hvordan du goer det med advarseler.. men hvis du kan noejes med at den kicker foerste gang og ikke kicker +o users kan jeg give dig:

on *:text:*#*:#:{
  if ($nick !isop $chan) {
    ban -u30 $chan $address($nick,1)
    kick $chan $nick do not advertise u B1tch }
}

den banner i 30 seconder og den er testet siden jeg selv bruger den ;]