Avatar billede sallow Nybegynder
29. november 2000 - 13:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ændring af account og pw. for service

Jeg har en service som logger på via System Account\'en. Denne service vil jeg gerne have til at logge på som en anden bruger med specielle rettigheder. Dette er nemt nok at ændre på nogle få maskiner, da man bare kan gøre det manuelt.

Nu har jeg desværre ca. 400 maskiner, som skal have denne ændring lavet. Er der nogle, der har forslag til en hurtig og effektiv måde at lave opdateringen på. Det må kunne lade sig gøre vha. et snedigt lille script.

Avatar billede timsen Nybegynder
29. november 2000 - 13:56 #1
Ved det ik men det er bare en tanke kan det ikke gøres ved at lave en bat fil med informationerne så de bliver registret ...så skal du jo bare sætte en disk i og kører den...bare en tanke.
Avatar billede victor44 Nybegynder
29. november 2000 - 14:02 #2
Har du noget software til fjern administrering som eks.vis SMS ?
Hvis du har kan du lave et script som via denne bruger har rettigheder til at lave ændringen.
Jeg går ud fra at det er på NT maskiner du skal ud og rette.
Hvis det er Win9x maskiner kan du gøre det i login scriptet der kræves nemlig ikke særlige rettigheder.
Avatar billede sallow Nybegynder
29. november 2000 - 14:08 #3
Der er tale om NT workstations. Vi har ikke remote værktøjer, men det hjalp vel heller ikke, hvis vi havde. Så skulle vi stadig overtage hver enkelt maskine. Vi ønsker netop, at slippe for at lave ændringen manuelt for alle maskinerne.
Avatar billede timsen Nybegynder
29. november 2000 - 14:12 #4
Hmmm. Såå ved jeg det ik.
Avatar billede victor44 Nybegynder
29. november 2000 - 14:14 #5
Hvis i har sat rettighederne op så i har en fælles administrator account kan i med mange af de fjern admin programmer der er tilgængelige installere en service på maskiner som tilader det du søger.
Jeg formoder at i har en domain struktur og at brugerne ikke har admin rettigheder over maskinerne.
Hvis i ikke har været smarte at lave rettighederne rigtigt fra starten er der kun addidas metoden tilbage.
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. december 2000 - 07:03 #6
Et script sammen med logon scriptet må da kunne lade sog gøre - men hvad scriptet skal lave, tja ...
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. december 2000 - 09:54 #7
Goulduck > Logon scriptet køres af den bruger der logger på og hvis den bruger ikke har admin rettigheder så har vi balladen når der skal ændres noget der kræver admin.
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. december 2000 - 22:41 #8
Nåå ja, ja, så kan jeg kun se at der er \"addidas metoden\" .. :)
Avatar billede karstenh Nybegynder
03. december 2000 - 02:26 #9
Hvad du søger finder du i XNET.exe, en usupporteret utility fra Microsoft Belgien.
Denne bundles bl.a. med Kixtart, en alternativ logonscriptinterpreter til NT og 9x. ( http://netnet.net/~swilson/kix/ )
XNET tillader dig at starte, stoppe og modificere tjenester på såvel fjerncomputere, som den du sidder på.
Selv har jeg brugt den til at deaktivere messenger-tjenesten på min arbejdsplads, og scriptet jeg har brugt til dette er pastet forneden. Det vil du kunne bruge med et par ændringer her og der:
-----
@echo off
rem Stopper og disabler messenger-tjenesten på en fjerncomputer.
rem Argumenter: liste.txt, hvor liste.txt indeholder et maskinnavn i formen \\\\maskine
rem denne skaffes nemmest med en net view >c:\\liste.txt (klip headeren af, og de maskiner du ikke vil ændre på.)
for /F %%i in (%1%) do (
echo Processing %%i:
xnet stop %%i\\messenger
xnet modify %%i\\messenger /s:disabled
)
-----
Denne batchfil skal selvklart køres af en bruger der har administrative privilegier på de maskiner man behandler.