Avatar billede math01 Nybegynder
27. maj 2003 - 15:12 Der er 10 kommentarer

if findes FEJL ?

hejsa..

jeg er snart træt af PHP, hvad er det for noget mand ?

jeg prøver på at hive noget fra MYSQL database,

        $get_user = mysql_query("select * from ".$table['users']." where username='$username' AND password='$password'") or die(mysql_error());
        if (!mysql_num_rows($get_user)) echo "<font color=\"ff0040\">"._USERS_ERRORUSER."</font><br><a href=\"java script:history.go(-1)\">"._BACK."</a>";

hvis der ikke findes noget i databasen, så sku den vise USERS.ERROR osv. men den viser slet ikke noget ???

håber nogen kan hjælpe før computeren ender ude på gaden
Avatar billede exp Juniormester
27. maj 2003 - 15:16 #1
er dette variabler?:

_USERS_ERRORUSER
_BACK
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. maj 2003 - 15:16 #2
Du har set din underscore foran dit variabelnavn?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. maj 2003 - 15:18 #3
plus du mangler et par {} i din if()

$get_user = mysql_query("select * from ".$table['users']." where username='$username' AND password='$password'") or die(mysql_error());
        if (!mysql_num_rows($get_user)) {
            echo "<font color=\"ff0040\">".$USERS_ERRORUSER."</font><br><a href=\"java script:history.go(-1)\">".$BACK."</a>";
        }
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. maj 2003 - 15:21 #4
prøv at skrive simpelt og overskueligt. så er det nemmere bårde for dig og for os at kikke på din kode og se hvad der evt er forklert eller risikabelt.

        $sql_kommando = "
            SELECT *
            FROM ".$table['users']."
            WHERE username='$username'
              AND password='$password'
        ";
        $get_user = mysql_query($sql_kommando) or die(mysql_error());
        if (mysql_num_rows($get_user) == 0) {
            echo "<font color=\"ff0040\">"
                ._USERS_ERRORUSER
                ."</font><br><a href=\"java script:history.go(-1)\">"
                ._BACK
                ."</a>";
        }

Det ser altsammen meget korrekt ud. Dog kender keg ikke de konstanter du benytter _USERS_ERRORUSER og _BACK.  Er du skikker på at de findes og at de indeholder noget.

mvh JakobA
Avatar billede math01 Nybegynder
27. maj 2003 - 15:21 #5
ik kig på det her den er ligemeget for jeg har kigget i HTML
der stod ikke font color osv.

echo "<font color=\"ff0040\">"._USERS_ERRORUSER."</font><br><a href=\"java script:history.go(-1)\">"._BACK."</a>";

og if betingelsen behøver ikke have {  } hvis det er en linje man skal bruge ?
Avatar billede math01 Nybegynder
27. maj 2003 - 15:24 #6
$sql_kommando = "
            SELECT *
            FROM ".$table['users']."
            WHERE username='$username'
              AND password='$password'
        ";
        $get_user = mysql_query($sql_kommando) or die(mysql_error());
        if (mysql_num_rows($get_user) == 0) {
            echo "test";
        }

stadigvæk intet vises, kan det skyldes i databasen ?
Avatar billede math01 Nybegynder
27. maj 2003 - 15:25 #7
$SQL = "
                SELECT *
                FROM ".$table['users']."
                  WHERE username='$username'
                    AND password='$password'
                ";

        $get_user = mysql_query($SQL) or die(mysql_error());
        if (mysql_num_rows($get_user) == 0) {
            echo "<font color=\"ff0040\">asd"
                ._USERS_ERRORUSER
                ."</font><br><a href=\"java script:history.go(-1)\">"
                ._BACK
                ."</a>";
        } else {
            echo "test";
        }

PS: så får jeg altid TEST viset, det er total mærkeligt...kan PHP server opsætninger være forkert sæt op ?
Avatar billede exp Juniormester
27. maj 2003 - 15:25 #8
umiddelbart ja, for teksten skal jo kun udskrives hvis databasen er tom...!
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. maj 2003 - 15:36 #9
næe, det betyder blot at der altid bliver fundet noget i din database.
måske du har fået indsat en række hvor både usernavn og password er tomme strenge ??

prøv med et par debuglinier:
            $SQL = "
                SELECT *
                FROM ".$table['users']."
                  WHERE username='$username'
                    AND password='$password'
                ";
        echo $SQL ."<br>";      // DEBUG LINIE Hvad spørger vi efter?
        $get_user = mysql_query($SQL) or die(mysql_error());
        if (mysql_num_rows($get_user) == 0) {
            echo "<font color=\"ff0040\">asd"
                ._USERS_ERRORUSER
                ."</font><br><a href=\"java script:history.go(-1)\">"
                ._BACK
                ."</a>";
        } else {
            while ( $row = mysql_fetch_array( $get_user ) ) {  // debug while
                var_dump( $row );
                echo "<br>";
            }
            echo "test";
        }

mvh JakobA
Avatar billede math01 Nybegynder
27. maj 2003 - 15:40 #10
jeg tror fejlen er fundet...

det har noget med at jeg har gemt SESSION før, og de er ikke slettet endnu...undskyld :)