Avatar billede ah971178 Nybegynder
27. maj 2003 - 15:00 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Front audio til lydkort

Hvordan for man lydstikkene på fronten af kabinettet til at virke?. Jeg har lige købt et kombineret front USB og audio kit til mit kabinet, men jeg kan ikke gennemskue hvor kablerne til headphones og mic skal forbindes til lydkortet.

Jeg har et Sound Blaster Live! 5.1 lydkort.

Jeg har ikke stik på mit bundkort til hverken headphones eller mic.
Avatar billede chalde Seniormester
27. maj 2003 - 15:05 #1
de skal føres igennem kabinettet og sættes ind i lydkortet bagpå.. der hvor man ellers sætter stik i..
Avatar billede ah971178 Nybegynder
27. maj 2003 - 16:24 #2
Der er ikke jack-stik på kablerne. Det er nogle små sorte jumper-agtige stik. Lidt ligesom dem til harddisk lys på bundkortet, bare ikke dobbelt men enkelt.
Avatar billede chalde Seniormester
27. maj 2003 - 18:52 #3
og der står ikke noget i manualen? hvem er producenten? det ka være der står noget på deres hjemmeside... hvis de altså har en...
Avatar billede ah971178 Nybegynder
27. maj 2003 - 20:06 #4
Der medfulgte ingen manual. Kabinettet er et aOpen HQ45.

Jeg har forsøgt både aOpen´s og Soundblasters hjemmeside, men de manualer der findes der beskriver ikke hvordan man gør.

Kablerne kan ses her:

http://www.aopen.com/products/housing/images/h300item/audiocable.jpg
Avatar billede robotten Praktikant
28. maj 2003 - 08:57 #5
Er du sikker på, at der ikke er stik på bundkortet? Hvad for en model er det?
Har ikke fundet noget sted der viser, at der skulle være plads til de ledninger på lydkortet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. maj 2003 - 08:59 #6
Det passer kun til ex. Intels MB, hvor stikket sidder på motherboardet.

JP
Avatar billede ah971178 Nybegynder
28. maj 2003 - 10:24 #7
Mit bundkort er et Asus P4T-F (socket 423), og der er INGEN stik.
På mit lydkort er der mulighed for at montere et "kontrol center" der sidder i 5 1/4". Stikket til denne tingest ligner et IDE stik. Man kan vist godt monterer stikkene fra front audio enkelvis til disse stik, men da de kun er til digital lyd, hjælper det ikke noget.
Jeg har indset at det ikke kan lade sig gøre, men ellers tak for hjælpen.
Avatar billede robotten Praktikant
28. maj 2003 - 10:36 #8
Så må der opgraderes bundkort ;)
Avatar billede robotten Praktikant
02. juni 2003 - 10:42 #9
Lukker du igen?
Avatar billede ah971178 Nybegynder
30. juni 2003 - 15:36 #10
Jeg har lige løst mit eget problem halvt. Jeg har fået min hovedtelefonudgang til at virke ved at bruge et par gamle hovedtelefoner som jeg pillede fra hinanden. Jeg kappede ledningerne og afisolerede dem, således at jeg kunne stikke enderne ind i de stik der var beregnet til motherboardet. Jackstikkert har jeg så ført gennem kabinettet og ind i stikket i lydkortet. Med andre ord har jeg brugt et par gamle hovedtelefoner som forlængerledning mellem stikket på bagsiden af lydkortet og om til front-audiostikkenes interne stik beregnet til motherboardet.
Det er ikke nogen særlig elegant løsning, men den virker.