Avatar billede pewolle Nybegynder
29. november 2000 - 11:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bruge NT´s brugernavn og adgangskode

Er det muligt at bruge det brugernavn og adgangskode, man er logget på med i NT (4), når man logger ind i en access (97) database - så man undgår en eksta gang logon?

I samme forbindelse har jeg en anden access database, der ikke er beskyttet.
Kan man snuppe det brugernavn man er logget på med, på en eller anden måde.
Jeg ville gerne kunne påføre et brugernavn, og gemme det som et felt, så man kan se, hvem der har oprettet posten.
Avatar billede brian_d Nybegynder
29. november 2000 - 12:06 #1
Jeg er ikke sikker på om man kan tage pwd i NT via vba?

Men brugernavnet er ikke noget problem

Følgende eksempel er taget fra microsoft:
\'Type the following code into a new module:

\' Makes sure all variables are dimensioned in each subroutine.
    Option Explicit

    \' Access the GetUserNameA function in advapi32.dll and
    \' call the function GetUserName.
    Declare Function GetUserName Lib \"advapi32.dll\" Alias \"GetUserNameA\" _
    (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long

    \' Main routine to Dimension variables, retrieve user name
    \' and display answer.
    Sub Get_User_Name()

    \' Dimension variables
    Dim lpBuff As String * 25
    Dim ret As Long, UserName As String

    \' Get the user name minus any trailing spaces found in the name.
    ret = GetUserName(lpBuff, 25)
    UserName = Left(lpBuff, InStr(lpBuff, Chr(0)) - 1)

    \' Display the User Name
    MsgBox UserName
    End Sub

brian_d :o)
Avatar billede moses Praktikant
29. november 2000 - 15:59 #2
Hvis du har fået udleveret et Username fra NT, så må de være for den bruger, der er logged på .....

Så er han jo Logget på .... så er han jo godkendt af NT domainet.

Dit program skal så bare afslutte, hvis der ikke kan udleveres et korrekt NT Username ?!?!