Avatar billede javaknold Nybegynder
27. maj 2003 - 14:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Jar i jar og classpath

Hvordan er det lige med at
angive classpath til en
jar-fil som ligger i en anden
jar-fil

Eks.
c:\dir1\dir2\MYSQL.jar

ovenstående er pakket i MinJar1

Programmet køres med java -jar MinJar1
og jeg skal bruge mysql-driveren som ligger
i MYSQL.jar, men har problemer med at fange den.
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
27. maj 2003 - 14:23 #1
En jar fil i en jar fil kan ikke ligge i classpath'en. Det er dog måske muligt at finde den som en ressource.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2003 - 14:27 #2
Distribuer din jar-fil og MySQL jar-fil og brug classpath direktivet
i manifestet på din jar-fil til at referere til MySQL jar-fil.
Avatar billede javaknold Nybegynder
27. maj 2003 - 14:34 #3
Okay - har bare set et eller andet sted med eksempelvis Applets ville det køre hurtige hvis man delte filerne i flere jar-filerne og kørte showet derfra !
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2003 - 14:38 #4
Hastigheds-mæssigt tror jeg ikke betyder så meget med en eller to jar-filer.

Men det gør det lidt nemmere at opdatere MySQL JDBC driver når de er
adskilte.
Avatar billede javaknold Nybegynder
27. maj 2003 - 14:39 #5
Er dette korrekt(mit manifest )?

Class-Path: .;c:\j2sdk141_01\bin;c:\dir1\dir2\mysql-connector-java-3.0.7-stable-bin.jar

Driveren tager jeg Sådan dir1.dir2.com.mysql.jdbc.Driver
Er det korrekt ?
Avatar billede javaknold Nybegynder
27. maj 2003 - 14:40 #6
Øhhhh - hvordan skal jeg lige forstå denne

    Distribuer din jar-fil og MySQL jar-fil
Avatar billede javaknold Nybegynder
27. maj 2003 - 14:43 #7
Eller sagt på en anden måde, er det smartere at extracte jar-filen og derefter kopiere de directory'es jeg skal bruge ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2003 - 14:49 #8
Jeg mener bare at du skal ligge mysql jar-filen i samme directory som
din jar-fil og kun angive:

Class-Path: mysql-connector-java-3.0.7-stable-bin.jar

i din manifest og at Java så selv finder mysql jar-filen samme sted
som din jar-fil.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2003 - 14:51 #10
Download Extensions - version 1.2 only
Download extensions are JAR files that are referenced by the manifest files of other JAR files. See the trail on the extension mechanism for information about extensions.
In a typical situation, an applet will be bundled in a JAR file whose manifest references a JAR file (or several JAR files) that will serve as an extension for the purposes of that applet. Extensions may reference each other in the same way.

Download extensions are specified in the Class-Path header field in the manifest file of an applet, application, or another extension. A Class-Path header might look like this, for example:

Class-Path: servlet.jar infobus.jar acme/beans.jar

With this header, the classes in the files servlet.jar, infobus.jar, and acme/beans.jar will serve as extensions for purposes of the applet or application. The URLs in the Class-Path header are given relative to the URL of the JAR file of the applet or application.
Avatar billede javaknold Nybegynder
27. maj 2003 - 15:15 #11
Kigger på det imorgen !

Men det lyder fornuftigt arne_v !