Avatar billede suned Nybegynder
29. november 2000 - 11:23 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Check for cookies disabled

Hvordan undersøger man om cookies er slået fra i brugerens browser ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
29. november 2000 - 12:28 #1
Man kan benytte sessions,
derved er man sikker på at den ikke laver fejl i dine cookies...

-Ellebaek
Avatar billede ssd Nybegynder
29. november 2000 - 12:30 #2
session-objektet fungere ikke, når folk slår cookies fra
Avatar billede ellebaek Nybegynder
29. november 2000 - 12:32 #3
... hmmmn ...
jeg har ikke problemer med det ??
Avatar billede ssd Nybegynder
29. november 2000 - 12:33 #4
Det har jeg, desværre
Avatar billede ellebaek Nybegynder
29. november 2000 - 13:24 #5
... hvilken server benytter du ?
Avatar billede suned Nybegynder
29. november 2000 - 13:25 #6
W2K
IIS 5
Avatar billede ellebaek Nybegynder
29. november 2000 - 13:37 #7
hmmmmn ...
har du prøvet med PWS ??

altså det virker selvfølgelig kun på din egen ...
Avatar billede ubbe Nybegynder
29. november 2000 - 14:27 #8
Fuck er det rigtigt at Session-Objektet ikke virker når brugeren har slået cookies fra....øhh de har da ikke noget med hinanden at gøre..

Når men her forslag til hvad man så ellers kan bruger som virker på samme måde
Avatar billede flemming Nybegynder
29. november 2000 - 22:36 #9
Metoden til at tjekke om cookies er sat til er forholdvis simpel.

På din startside gemmer du en værdi i en sessionsvariabel - herefter redirekter du til en ny side. Hvis variablen ikke er sat - tja så er cookies slået fra.
Avatar billede flemming Nybegynder
29. november 2000 - 22:37 #10
og det var selvfølgelig et svar ...
Avatar billede soerens Nybegynder
30. november 2000 - 08:58 #11
Jeg benytter mig af følgende stykke kode:

<script language=\"JavaScript\">
    if (!navigator.cookieEnabled) document.location = \"/info/NoCookie.asp\";
</script>

Det er testet i IE5.5 og Netscape 4.05
Avatar billede soerens Nybegynder
30. november 2000 - 09:00 #12
Yup, session-variabler på IIS benytter sig af cookies, tjek den her artikel:

http://msdn.microsoft.com/workshop/server/asp/active.asp
Avatar billede chris Nybegynder
03. december 2000 - 01:33 #13
jeg tror ikke at jer der har svaret har læst suned\'s spørgsmål rigtigt.

suned spørger om hvordan man tjekker om brugerens BROWSER ...BROWSER har sat cookies til \"on\" eller \"off\".

Jeg søger det samme svar :-) derfor er jeg lige med på en lytter her..
Avatar billede chris Nybegynder
03. december 2000 - 01:56 #14
Jeg har fundet ud af det nu.
Du skal bruge den nyeste browsercap.ini før at du kan tjekke på cookies ...og den finder du her : www.asptracker.com

Og der skriver de også hvordan det bruges

Jeg bruger den således:

<%
Set objBrowserCab = Server.CreateObject(\"MSWC.BrowserType\")
Response.Write \"Cookies: \" & objBrowserCab.Cookies
Set objBrowserCab = Nothing
%>

Avatar billede suned Nybegynder
03. december 2000 - 13:40 #15
Takker for hjælpen fra alle
Avatar billede chris Nybegynder
03. december 2000 - 21:36 #16
hvordan løste du så dit problem ?
Avatar billede suned Nybegynder
04. december 2000 - 08:13 #17
Jeg gav sessionobjektet en værdi, som jeg testede for på efterfølgende side..Det virker fint.
Avatar billede soerens Nybegynder
04. december 2000 - 09:42 #18
Den med session-objektet virker ganske udemærket, problemet er jo så bare at man skal bruge hele to sider til den, hvilket kræver perfomance og genererer trafik, hvis man driver en \"tung\" site (...ellers kan man sagtens benytte den metode ;-).

Det JavaScript som jeg har postet ovenfor tjekker lige nøjagtigt om brugeren har cookies enabled eller disabled (er testet både i IE og NS), det tjekker dog IKKE for om browseren UNDERSTØTTER cookies! Bemærk desuden at det foregår client-side, og ikke server-side som med Session-metoden.

Et problem med Chris\' browscap.ini er, at man er nød til at opdatere den jævnligt, praktisk taget hver gang der kommer en ny browser. Der findes selvfølgelig software derude som gør den slags automatisk (BrowserHawk f.eks.), men det plejer at koste en smule penge.

Det var bare lige det jeg ville sige, hej ;-)

/SørenS.