Avatar billede svein Nybegynder
27. maj 2003 - 12:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sende flere variabler med request.from

Hej,

hvordan kan man sende flere variabler med Request.form?

Jeg kalder fra "modtag" siden:
Request.form("name")(hvor "name" er navnet på formen).

Derudover vil jeg gerne have med over en oplysning om "rs" som i dette tilfælde hedder rs("tip_id").
Kan det lade sig gøre - da jeg kun har en form!?
Avatar billede oasen Nybegynder
27. maj 2003 - 12:19 #1
Vil du aflæse en multiple select, eller hvad tænker du tænker på?
Avatar billede dp2001 Juniormester
27. maj 2003 - 12:20 #2
Ja - selvfølgelig.

I formularen skriver du f.eks. <input type='text' name='rs_tip' value=' & rs("tip_id") & "'"

På modtagesiden henter du via Request.Form("tip_id")
Avatar billede dp2001 Juniormester
27. maj 2003 - 12:25 #3
Rettelse...

I formularen skriver du f.eks. <input type='text' name='tip_id' value=' & rs("tip_id") & "'>"

På modtagesiden henter du via Request.Form("tip_id")

- så skulle det gerne hænge sammen!
Avatar billede oasen Nybegynder
27. maj 2003 - 12:28 #4
Eller er det <input type='hidden' value='" & rs("tip_id") & "'> du mener?
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. maj 2003 - 12:34 #5
Du kan havde lige så mange input som du har behov for. Det som bliver selv er alle de values som er på inputsne mellem de to form tags.
Du skal ikke skriver navnet på formen i Request.form("name") da du ikke modtager det navn. Du skal derimod skrive navne på de input felter du har:

<form name="noget" action="enside.asp" method="post">
<input type="text" name="navn" value="">
<input type="text" name="adr" value="">
<input type="submit" name="Send" value="Send">
</form>

Så kan du hendte det som er skrevet i feltet navn med:
navn = Request.Form("navn")

Og det som er skrevet i fetlet adr hentes mend
adresse = Request.Form("adr")
Avatar billede svein Nybegynder
27. maj 2003 - 13:25 #6
Tak for mange gode tip;
oasen> Bruger skal give point, i en form der henter sit indhold fra min db. Det skal være hidden for brugere! Så tak for det tip! Udfordringen er få givet point til det korrekt tip.
dp2001>Det ser ud som om du er inde på noget. Jeg får bare ikke det helt til at virke. Får følgende fejlmeddelelse:

SELECT * FROM tblInTips WHERE Tip_id = 2, 2
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl, fordi der mangler et komma. i forespørgselsudtrykket "Tip_id = 2, 2".

Jeg har sat op følgende "input" setning i Form:
<input type="hidden" name="tip_id" value="<%=rs("tip_id")%>">

Nogle bud?
Avatar billede svein Nybegynder
27. maj 2003 - 13:31 #7
Hej igen,
Nu virker det! Jeg havde vistnok glemt at gemme den sidst version, eller noget!?!?!
Nu virker det! Tusinde tak til jer alle for hjælpen!!
Avatar billede dp2001 Juniormester
27. maj 2003 - 13:32 #8
hvem vinder point?
Avatar billede svein Nybegynder
27. maj 2003 - 13:33 #9
oasen> og dp2001> var først ude og får points hvis I lægger ud svar!
Avatar billede dp2001 Juniormester
27. maj 2003 - 13:34 #10
svar
Avatar billede svein Nybegynder
27. maj 2003 - 13:40 #11
Jeg antog at hvis jeg gav dp2001 30 points - ja så ville der restere 30 til oasen. Men nej - alle points røg til dp2001.
Beklager dp2001 -det var ikke meningen. Tusinde tak for hjælpen!!
Avatar billede dp2001 Juniormester
27. maj 2003 - 13:50 #12
Du skal sgu ikke beklage overfor mig, snarere overfor oasen.

En anden gang skal du bruge 'Avanceret'.