Avatar billede dakine Nybegynder
27. maj 2003 - 10:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installer Oracle8i client på W2K/ Pentium IV.

Hej med jer.

Der har før været indlæg omkring dette, men mit kører stadig ikke.

For det første kan jeg ikke engang eksekvere setup.exe filen på installations CD-ROM'en til 8i. Der sker slet ikke noget.

Jeg har så afprøvet en Work-around her fra Eksperten (tsfischer 29/11 2001), med at kopiere install folderen over på ens HD. Rette i filen OraParam.ini.

Her kommer installationen i gang med ender med:
"jrew.exe - Application Error"
"The exception Privileged Instruction."

tsfischer foreslår selv at omdøbe filen symcjit.dll, men jeg har ikke fået det til at spille endnu.

Hmmn. Nogle må have prøvet dette udover mig!
Avatar billede nosjns Nybegynder
27. maj 2003 - 10:16 #1
Husk at omdøbe alle symcjit-filer på din PC. Ikke bare den i installeren.
Avatar billede dakine Nybegynder
27. maj 2003 - 10:22 #2
De skal bare omdøbes så Oracle Installer'en ikke kan finde dem!

Du mener ikke man skal ind og pille i OraParam.ini filen også?
Avatar billede nosjns Nybegynder
27. maj 2003 - 10:28 #3
Ja ... bare omdøbe filerne. Dette har virket for mig på flere P4 maskiner.
Avatar billede dakine Nybegynder
27. maj 2003 - 11:49 #4
OK. Nu kan jeg installer 8.1.7 uden fejl. Det er da altid noget.
Til slut i installationen startes Configurations Assistant op hvilket også går fint. jeg har oprettet mine aliaser og tester dem.

Men når jeg efterfølgende forsøger manuelt, at starte Net8 Configuration Assistant får jeg samme fejl som før:
"jrew.exe -  Application Error."

jeg har forsøgt at update med den nyeste JRE fra Suns hjemmeside, men det hjælper ikke umiddelbart.

Du får dine velfortjente point nu, men du må meget gerne komme med flere hints.
Avatar billede nosjns Nybegynder
27. maj 2003 - 13:47 #5
Gå ind på http://metalink.oracle.com og søg på "P4". Der findes en masse om problemet.