Avatar billede websafe Nybegynder
27. maj 2003 - 09:58 Der er 6 kommentarer

Opdate af JList i GUI.

Hvordan får man en JList til at blive opdateret i en GUI?
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
27. maj 2003 - 11:50 #1
Avatar billede websafe Nybegynder
28. maj 2003 - 13:57 #2
magoo>> Det var ikke så meget det jeg søgte... Mit problem er at min actionListener ikke vil opdatere min JList på GUI'en.
Her er kodestykket, der giver problemer:
// v er en Vector
// dlmtemp er en DefaultListModel
// trains er en JList, som implementeres i GUI'en
// Der bliver affyret en event, som kører igennem følgende kode
v.trimToSize();
        int i = 0;
        while (i!=v.size())
            { dlmtemp.addElement(v.elementAt(i));
            System.out.println(i + ": " + dlmtemp.elementAt(i));
            i++;
            }
        i=0;
        this.trains = new JList(dlmtemp);

Så mit spørgsmål er: hvordan får jeg trains til at afspejle den nye værdi i GUI'en?
Avatar billede ulrikm Nybegynder
29. maj 2003 - 16:48 #3
> this.trains = new JList(dlmtemp);

Denne nye JList skal tilføjes din GUI for at blive vist (med en add() metode. Jeg går ud fra at du et andet sted tilføjer "trains" til GUI'en - denne skal fjernes og udskiftes med den nyoprettede - dette sker ikke ved tildeling til variablen "trains". Der er i øvrigt ingen grund til at oprette en ny JList for at tilføje elementer, du kan bare modificere modellen. Her et køreklart eksempel:

class JListExample
{
    public static void main( String[] args )
    {
        javax.swing.JFrame frame = new javax.swing.JFrame();
        final javax.swing.DefaultListModel model = new javax.swing.DefaultListModel();
        javax.swing.JList list = new javax.swing.JList( model );
        javax.swing.JButton addButton = new javax.swing.JButton("Add element");
        addButton.addActionListener
        (
            new java.awt.event.ActionListener()
            {
                private int count = 0;
                public void actionPerformed( java.awt.event.ActionEvent e )
                {
                    model.addElement("hello " + count++ );
                }
        );
        javax.swing.JButton clearButton = new javax.swing.JButton("Remove all elements");
        clearButton.addActionListener
        (
            new java.awt.event.ActionListener()
            {
                public void actionPerformed( java.awt.event.ActionEvent e )
                {
                    model.clear();
                }
        );
        frame.getContentPane().setLayout( new java.awt.BorderLayout() );
        frame.getContentPane().add( new javax.swing.JScrollPane(list), java.awt.BorderLayout.CENTER );
        frame.getContentPane().add( addButton, java.awt.BorderLayout.SOUTH );
        frame.getContentPane().add( clearButton, java.awt.BorderLayout.NORTH );
        frame.pack();
        frame.show();
    }

Avatar billede trp79 Nybegynder
30. maj 2003 - 07:56 #4
Nu kan jeg ikke præcis læse af dit problembeskrivelse hvad din problemstiling er. Men som jeg forstår det ønsker du at din JList bliver opdateret når der har været ændringer i den. Det kan du gøre ved at lave en dynamisk jlist. Der et rigtig let og virker fortræffeligt :o) Du kan evt. se hvordan her: http://www.eksperten.dk/spm/342066
Avatar billede tobiashm Nybegynder
02. juni 2003 - 23:13 #5
Hvis du allerede har trains i din GUI, skal du bare bruge

this.trains.setModel(dlmtemp);

(Din kode opretter en ny JList og sætter this.trains til at referere til denne istedet for den tidligere, som er den som er i din GUI)
Avatar billede trp79 Nybegynder
27. juli 2003 - 14:09 #6
Har du fået det til at funke Websafe.........?