Avatar billede zyber Nybegynder
26. maj 2003 - 22:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gem billede i tif uden kompression

Når jeg gemmer et billede i tif bliver det som standard kompremeret, hvordan kan jeg undgå dette.

Billeder skal bruges i et andet program som kun kan læse ukompremerede tif.
Avatar billede doodoo Novice
26. maj 2003 - 23:03 #1
Hvorfor så ikke gemme som EPS eller PDF ?
Det bliver lige så godt :)
Avatar billede zyber Nybegynder
26. maj 2003 - 23:06 #2
Fordi programmet der bagefter skal læse billeder kun kan læse ukompremerede tif. Og der kan der ikke laves om på.
Avatar billede doodoo Novice
27. maj 2003 - 00:43 #3
okay... hvad er det for et prog ?
Avatar billede zyber Nybegynder
27. maj 2003 - 17:22 #4
Det er et printerprogram til at styre en Kodak Zeta fotoprinter (koster 1,6 mill). Programmet kommer senere til at kunne læse forskellige formater, men da jeg skal bruge det nu er det nødvendigt at kunne gemme i ukompremered tif.
Avatar billede doodoo Novice
27. maj 2003 - 18:39 #5
okay.. kan jeg ikk hjælpe dig med :S
Avatar billede odegaard Nybegynder
01. juni 2003 - 23:24 #6
Har du forsøgt med
myBitmap.save(filename, ImageFormat.Tiff)

Doodoo: Tif er næsten det eneste rigtige billedformat for professionelle :-)
Avatar billede zyber Nybegynder
07. juni 2003 - 15:35 #7
myBitmap.save(filename, ImageFormat.Tiff) giver desvære også kompremerede tif filer.
Avatar billede zyber Nybegynder
13. juni 2003 - 15:26 #8
Det gøres på denne måde

Dim EncParams As New Imaging.EncoderParameters(1)
Dim EncCompress As New Imaging.Encoder(Imaging.Encoder.Compression.Guid)
EncParams.Param(0) = New Imaging.EncoderParameter(EncCompress, Imaging.EncoderValue.CompressionNone)
Bitmap.Save(Filename, TiffCodec, EncParams)