Lige en kort bemærkning til den tendens der har været til at nedrakke TDC....
Gu er TDC dyrere end (sikkert) alle andre, men jeg vil også våge og påstå at serviceniveauet ligger højere end hos resten.
TDC Bredbånd hotlines målsætning er at svare 80% af kaldene inden 60 sekunder, og svare 90% af alle kald, og det er ved at være RIGTIGT mange uger siden jeg har set at det ikke er blevet overholdt. Så mht tilgængelighed kan jeg ikke se vi har et problem. Vi har også åben juleaften.
Mht kompetance, vil der altid være spredning på hvem man får i røret, men det ser jeg ikke som et problem, da det blot afspejler mangfoldigheden i befolkningen. Olga på 67 kan da ikke forventes at være på bølgelængde med 'lars-linux' på 20.
For mig, personligt, er det heller ikke vildt himmelrystende overraskende, hvis jeg ringer ind til en teknisk hotline, og personen jeg taler med er i tvivl om priser, og har brug for at slå dem op. Personen er jo supporter, ikke sælger...
TDC's supportere gennemgår også et 14-dages kursus i ADSL, internet etc. og det håber på og regner jeg da også med at alle hotlinesupportere på en eller anden måde gør inden det bliver kastet ud i det. På samme måde håber jeg også at der, som hos TDC, også er kurser efter træningsforløbet sådan man ikke bliver forældet.
Mht prisen på selve supporten, kan jeg heller ikke se at vi skulle være urimlige. De eneste kunder vi tager betaling for vores support er BoomTown kunder, og der er selvfølgelig gratis support hvis deres linje er nede. Derudover kan jeg huske vi tager betaling for hjælp med opsætning af MS Outlook(Outlook Express som mange flere bruger er der gratis support på), og Norton Antivirus som jo ikke er TDC's eget produkt.
Resten er gratis supporteret. Opsætning af diverse funktionaliteter i Internet explorer (ex. klassifikationsfilter), Outlook express.
Vi har desuden support på 4-7 routere / Wire less AP's.
Det er også rigtigt at vi ringer tilbage. Vi ringer tilbage når vi kan se at kaldet kommer til at tage lang tid, og der er mange på telefonkøen, eller hvis vi ikke selv kan løse problemet. Jeg tror også helst vi ville være fri for det, men det er nødvendigt for at kunne afsætte den nødvendige tid og kompetance, når man tager i mod den mængde kald vi gør hver dag.
Når alt dette er sagt, så vil jeg også gerne erkende, at hvis ikke jeg havde medarbejder bredbånd, så var jeg da også røget på tele2 løsningen, fordi jeg ved godt hvordan man sætter IE op, og jeg ved også hvornår min ISP spunker og hvornår jeg laver ged i den herhjemme, men hvis jeg skulle vælge en ISP baseret på service, så ville jeg ikke tøve med at tage TDC.
Personlig har jeg prøvet at kunder fra CyberCity hotlines har viderestilt deres kunder til os, fordi de ikke kendte svaret på kundernes spørgsmål. Hvorfor tog den CC medarbejder ikke og ringede til os selv, sådan at han bagefter kunne tage æren for det i stedet for at udstille manglende viden + at han også har forvirret kunden ved at bede ham om at ringe til en anden udbyder.
Og NEJ! det er ikke et enestående tilfælde.
bare for at vise at ikke alle er perfekte, heller ikke sundguf28, selv om han er ret så kompetent endda(Det mener jeg faktisk han er), og nogle gange er der TDC supportere(endda dem der tager i mod kald, ikke dem der ringer tilbage) der er klogere. Jeg citerer sundguf28 taget fra
http://www.eksperten.dk/spm/347960:--------------------------------------------------------------
Hej alle.
i kan komme med jeres headere og alt andet, men det har ikke noget med Up- og Downstreamen at gøre.
Det er sådan at når man har ADSL 512/128, får du en 512 Kb-linie, hvor du har mulighed for at bruge 128KB af linien til upload.
Hvis du havde mulihed for fuld duplex, dvs. fuld hastighed i begge retninger på samme tid, ville du have båndbredde til 640Kb, og dette er ikke muligt hos de fleste selskaber.
Uni2 leverer en løsning, hvor det er muligt.
-------------------------------------------------------------------------------
Se dette er faktisk ikke rigtigt..
Og efter som tele2 kører på TDC's udstyr, Siemens, erricson eller speedstream, er forholdene faktisk også de samme for tele2 som for TDC.
Men også SELVOM det ikke var tilfældet, så er selve DSL (adsl herunder) teknologien bygget på at der sendes i en række frekvensbånd af en given bredde, lad os sige at vi kan sende 64kbit pr bånd, så kan man ellers disponere _næsten_ som man vil afhængigt af hvor stort og godt ens frekvensområde er.
set evt.
http://www2.rad.com/networks/1997/adsl/ADSLTechDis.htmSå rent faktisk i sundguf28's eksempel, har kunden rent faktisk 640 kb båndbredde, men han kan bare kun sende med de 128 og hente med de 512.
Det er også derfor at DSL per definition ER full duplex hvis det kunne interessere.
Håber det retter lidt op på et par fordomme og antagelser.
//emmek