Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2003 - 16:17 Der er 68 kommentarer og
1 løsning

hvordan er tele2adsl?

dav jeg tænker på at få tele2adsl men jeg vil godt hører hva andre syntes om det først , er det den rigtige speed? er det stabilt? er det nede tit? haft/har nogen problemer med det?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. maj 2003 - 16:32 #1
Det ser ikke for godt ud.

http://driftstatus.get2net.dk/
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2003 - 16:44 #2
det er get2net (dial-up) ik adsl :-P :-)
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 08:15 #3
Tele2ADSL er nok det bedste der er på markedet i øjeblikket.

Hvis man kigger på driftstatus, ser det ikke for godt ud, men alt udstyr er skiftet og man kører med "state of the art" udstyr nu pr. 1/6-03.

Så er der nogle der siger til sig selv. Hvor ved han det fra. Jo jeg sidder såmænd som supporter for Tele2.

Desuden er den billigste ADSL-løsning man kan få til dato.

Tjek selv priserne på www.tele2adsl.dk.

Hvor tit ser man et tilbud for 2 M/bps for 530 kr.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 08:32 #4
hvad udstyr følger med et tele2adsl abon?  (adsl router m. dns eller bare "dum" boks)
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 09:24 #5
Der følger et modem og skillefilter.

Siemens Ericsson eller Speedstream, alt efter hvad der understøttes på centralen.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 09:34 #6
Men dog med std. ethernet stik som man kan forbinde sin router til?
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 09:36 #7
Ja selvfølgelig
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. maj 2003 - 10:33 #8
computer-newbie - Det er den drifstatus man kan kigge på hos tele2ADSL og for mig er det værste der kan ske at postserveren går ned.

Anyway lyder det dejligt at de får nyt udstyr og så ser det lovende ud. Specielt når man som jeg i forvejen har tlf abbonement hos tele2. Så får man nemlig dobbelt hastighed for de samme penge og så kan der virkeligt spares....

God dag.

/Nikolaj
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 11:04 #9
At postserveren går ned, er ikke noget man kan sikre sig imod.

Den testet selvfølgelig løbende for om der skulle være nogle svage led i den, men det kan aldrig undgåes at der forekommer nedetid på severen.

Dette er ikke anderledes end fra alle andre selskaber.
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 11:07 #10
Iøvrigt har Nikolajdu ikke ret i at det er den driftstatus der bruges til Tele2ADSL.

Den rigtige side kan ses ved at klikke på linket nedenfor.

Iøvrigt kan jeg oplyse at postserveren på ADSL til dato ikke har haft nedetid endnu.

http://driftstatus.tele2adsl.dk/
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 11:08 #11
Der har været 2 sofwareopgraderinger, men der er pga. udstyret er under udskiftning.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. maj 2003 - 11:14 #12
Se det ser også noget bedre ud :)
Avatar billede donwang Nybegynder
27. maj 2003 - 11:16 #13
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 16:05 #14
sundguf28: cool du er supporter jeg har ik kunne få kontat med tele2 via email kan du ik lige svare på nogen spørsmål? (jeg gir dig extra point)

1) er der nogen betingelser for at få det til 530 kr? fx ska være gør det selv
2) bliver det ved med at være til 530 kr eller bliver det dyre efter nogen månder eller et år?
3) jeg har tdc adsl nu lige så jeg kan godt få tele2adsl ik? bor i nørre nebel 6830
4)hvis hastigheden ikke lever op til de 2mbit kan i så lave det , alså da jeg fik mit adsl fra tdc fik jeg kun en speed på 25 kb men betalte for 53 kb jeg fik dem til at restarte lineien , er det noget i kan hvis der bliver problemer? (jeg bor kun ca 300 meter fra centralen)
Avatar billede sprutnik Nybegynder
27. maj 2003 - 16:09 #15
Jeg har heller ikke kunne få fat i dem, så jeg vil da også gerne spørger om man er tvunget til også at oprette fasttelefon hos tele2 for at få adsl. Man kan nemlig ikke fravælge det på deres tilmeldings-blanket.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 16:14 #16
et til fra min mor: jeg har adsl fra tdc nu skal vi have installet noget nyt i huset alså lave noget teknisk eller er det bare at sætte det nye udstyr man får til?
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 17:15 #17
Hey.
1) Den eneste betingelse for at få det til 530 kr. er at det skal bestilles inden for 3 uge og til de første 20.000 tilmeldinger.
2) Prisen 530 er fast. Dvs. den bliver ikke ændret.
3) Tele2 kører på TDC's linier, så det er muligt at etablere ADSL hos dig gennem Tele2.
4) At du kun har kørt med en ringe hastighed hos TDC, har ikke noget med centralen at gøre. det kan være noget der blokerer i linien på serveren, og det er formegentlig den der er restartet.

Dette problem burde du ikke komme ud for med Tele2, da vi som sagt tidligere kører med det nyeste af det nye udstyr.

Det nye udstyr du modtager, skal sættes op på samme måde som det fra TDC er sat op. Det er nøjagtig samme udstyr vi bruger hos Tele2. Grunden til at det skal skiftes, er forsikringsmæssigt, da der ikke ligger nogle aftaler om at vi kan overtage det gamle udstyr.

Til Sprutnik, kan jeg oplyse at man skal have en fastnet-telefon. IKKE nødvendigvis hos Tele2, og det KAN fravælges på tilmeldingsblanketen.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 17:24 #18
sundguf: please sig at det adsl ikke koster per mb alså det er ubegranset forbrug , min mor tror ik på det bare sig noget om det.
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 17:26 #19
Det er frit forbrug.

Dvs. i kan være på netet 24 timer i døgnet uden ekstrabetaling.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 17:42 #20
min mor har den ide at det koster at have adsl linien alså koster mere en de 530 kr om månden alså at hun ska betale for at have adsl linien , jeg prøvet at sige at det kører jo på fastnet og den linie betaler vi jo (fastnet telefon) (vi vil nok flytte telefonen med til tele2)
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 17:48 #21
ADSL koster 530 kr. pr. måned. Incl. linien, emailadresser, sikkerhedspakke, hjemmeside og frit forbrug.

Telefonen skal i betale ved siden af. Hvis i har den hos Tele2 ligger den på 108.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 17:49 #22
mange tak :-)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 17:54 #23
Er der håb om at få svar på email sendt til Tele2?  (info@tele2adsl.dk)  ;-)
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 17:55 #24
har sendt 4 emails de siste 2 dage så det tror jeg ik :-p
no replys yet...
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 18:01 #25
Der er ekstremt travlt i øjeblikket.

Dette er pga. dem der skal besvare disse mails er optaget af alle de mange kald der kommer ind i øjeblikket.
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 18:03 #26
I kan evt stille sp. her så kan det være der er nogle der kan svare på det.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 18:15 #27
dvs. at man skal ringe ind for at få svar/rådgivning ...  :-)
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 18:35 #28
nej det er ikke korrekt.

Man skal bare ikke forvente at man vi få et svar 5 minutter efter man har sendt det ind.

De mails der modtages skal nok blive besvaret.

Desuden er medarbejderne ophængt af den kæmpe kampagne der kører lige nu.
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 18:36 #29
men hvis du har spørgsmål, kan du forsøge at stille dem her. det kan være der er nogle der kan svare på dem. Måske mig
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
27. maj 2003 - 18:39 #30
sundguf28 --> Hvis man bestiller nu (eller inden for næste måned her så mit gamle abbonnoment kan nå at "slippe op") gælder det tilbud med 530 kr. /md. for en 2048/512 mbit linie så stadig?

Det der 530 ændrer det sig til normal prisen (var det ikke 730?) efter denne kampagne? Altså bliver det ved med at koste 530??
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 18:42 #31
Har sendt mail ind imorges, og det lyder som om at telefonhenvendelser har første prioritet ...  (men sådan er det jo ofte)  :-)
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 19:02 #32
exp-ralle: Prisen forbliver 530. kr også efter tilbudet er udløbet.

Hvad er det for et abonnement du har nu.
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 19:03 #33
Telefon hendvendelser vil altid have første prioritet, men der skal nok blive taget hånd om de mails der er sendt ind.
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
27. maj 2003 - 19:12 #34
sundguf --> Jeg har TDC ADSL... hvor længe frem varer de 3 uger (hvornår startede det)?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 19:22 #35
tror i går da jeg hørte om det først :P
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 19:22 #36
*i går
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 19:28 #37
Det startede ganske rigtigt som Comp.newbie siger i går.

Du kan vælge at få Tele2 til at opsige dit eksisterende ADSL op for dig.

Det betyder så at det vil blive pillet ned den ene dag og Tele2's vil blive sat op dagen efter (hvis det er muligt)
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
27. maj 2003 - 19:38 #38
Så hvis man bestilte på en hverdag ville Tele2ADSL virke næste dag, eller?
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 19:45 #39
nope
der er lidt ventetid. desværre
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. maj 2003 - 20:08 #40
Hvad er ventetid? Jeg har bestilt tdc adsl for en ven og her tager det minimum 3 uger.

Kan du garantere mindre?? Det lader til at du er godt inde i sagerne her... :))
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 20:10 #41
min mor har ringet til tele2 for lidt tiden de siger der bliver ca 6 users ventetid
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 20:10 #42
user = uger*

lol har meget english chating :P
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. maj 2003 - 20:12 #43
6 uger så vil sådan en som mig hurtigt miste alt der hedde besparelse... :((
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 20:17 #44
hmm min mor vil god ha det der weekend fastnet så hun ringer gratis om søndagen , men det ser ik ud til at man ka vælge det når man bestiller adsl
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 20:47 #45
Ventetiden er ca. 5 uger pt. pga. det skl bestilles via TDC. Før da det tog 6-8 uger, var det fordi der skulle teknikker på. Det er ikke nødvendigt mere, da man kan få en gør-det-selv løsning nu. Grunden til at jeg er godt inde i sagerne er at jeg arbejder selv for Tele2ADSL-supporten.

Der hvor man ringer gratis om søndagen hedder weekend + og kan godt lade sig gøre med Tele2ADSL også. Det er en ekstra service man skal bestille hos Tele2.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 20:51 #46
så jeg ska først bestille tele2 fastnet så ringe og sige at jeg vil ha weekend + ?
Avatar billede kampvogn Nybegynder
27. maj 2003 - 21:10 #47
som sundguf28 skriver så er der både ventetid ved levering og ventetid ved mail og ventetid ved telefonerne. så for mig lyder det som om at det er billigt, men ikke uden en anden pris  - nemlig servicen, så hvis du mener at have fuldstændigt styr på din ADSL line så som tilbehør samt router og ikke behøver akut support - ja så er det vel ok -

men jeg vil nu gerne være lidt gammeldags og have lidt service og når alt kommer til alt så har Tele2 købt kobberet hos TDC så jeg har valg at fortsætte hos TDC der ejer og driver nettet
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 21:26 #48
og TDC er kendt for deres fremragende service og hurtige svartider?  :-)

Jeg har idag CyberCity, og er godt tilfreds med deres service og produkt selvom også ejer og driver deres del af nettet/kobberet.

Tele2's tilbud lyder dog spændende, og ihvertfald væsentligt under hvad andre kan tilbyde (specielt TDC).
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 21:26 #49
Ved TDC er der ikke ventetid, kun ca. 3 ugers leveringstid.

Prøv at ringe til dem de er ret uvidende, men du kan betale for at blive ringet op af en der ved hvad han snakker om.
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 21:28 #50
Computer-newbie: når du er blevet fastnetkunde hos Tele2, kan du ringe til vores fastnet-afdeling for at blive tilmeldt til weekend +
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 21:29 #51
Når det gælder TDC skal du også være opmærksom på at de både sælger ADSL gennem TDC og gennem TDC Internet, og det er to forskellige produkter man køber. Men hvis de så bare selv kunne hitte ud af det  :-/
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 21:29 #52
håber dem hos tele2 er klåger en dem hos tdc jeg har kun snakket med en der hviste noget men det kostet også :P
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 21:33 #53
mon mor spør om vi kan beholde vores gamle nummer , hvis ja spør den om det eller skal vi ringe og sige det?
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 21:39 #54
Det gør det ikke hos Tele2, altså koster noget.

Det er en gratis support der bliver udført.

Alle supportere der sidder med ADSL hos Tele2 er uddannet til at supportere Tele2ADSL helt fra bunden. Selvfølgelig har de noget baggrundsviden, men ellers er de skolet af de personer der holder liv i serverne og er de største edd-nørder og ved alt om computere (næsten).
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
27. maj 2003 - 21:41 #55
sundguf28> har du en email/icq/msn eller lign?
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 21:42 #56
Det er meget sjældent at man ikke kan beholde sit telefonnummer. Jeg tror faktisk aldrig det er sket at et nummer er blevet ændret.

Den eneste forskel i vil kunne mærke er på regningerne der kommer i stedet fra Tele2
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 21:44 #57
bruger kun AOL og selvfølgelig email.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 21:44 #58
så når jeg skifter via tele2adsl (tænker på fastnet) så beholder jeg bare mit gamle nummer?
og gør det noget at det er hemlight?
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 21:46 #59
Det skulle ikk egøre nogen forskel at du har hemligt nummer.
Det kan man godt have hos Tele2.

Og ja du beholder i 99,99999% af tilfældende dit gamle nummer
Avatar billede frosig Nybegynder
27. maj 2003 - 21:49 #60
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål... Kan man beholde sin ISDN-telefon, hvis man skifter til Tele2? Jeg har ADSL hos TDC lige pt...
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 21:50 #61
hehe sundguf håber du får extra løn for det her lol skulle du nærmest have lol ;)
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 21:54 #62
Hvis du har ADSL og ISDN nu, vil det være muligt at beholde dette.

Det vil desværre koste dig 40 kr. ekstra ud over.

Og nej jeg får ikke ekstra penge for det her.

Men er glad for at hjælpe dem på jobbet.
Det er jo svært at slippe. Har barsel i øjeblikket, så jeg er ikke på arbejde, men er glad for det jeg laver.

Hvis jeg ikke hjalp her, vil jeg dø helt hen, når man skal starte på job igen.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 21:59 #63
kunne jeg få din AOL sundguf? hvis du ik har noget imod jeg stiller dig nogen spørsmål engang imelem :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 22:00 #64
hvis du ik vil ha andre skal ha den ka du email den til mig på bofromdenmark@hotmail.com
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. maj 2003 - 22:07 #65
sunguf28 - Til lykke med ungen og tak for din deltagelse her. Det har været en fornøjelse. :))

/Nikolaj
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 22:11 #66
ja tilykke med barnet :)
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
27. maj 2003 - 23:25 #67
Tak skal i alle ha'.

Det har været en fornøjelse at svare på de spørgsmål der har været.
Avatar billede emmek Nybegynder
28. juli 2003 - 20:00 #68
Lige en kort bemærkning til den tendens der har været til at nedrakke TDC....
Gu er TDC dyrere end (sikkert) alle andre, men jeg vil også våge og påstå at serviceniveauet ligger højere end hos resten.
TDC Bredbånd hotlines målsætning er at svare 80% af kaldene inden 60 sekunder, og svare 90% af alle kald, og det er ved at være RIGTIGT mange uger siden jeg har set at det ikke er blevet overholdt. Så mht tilgængelighed kan jeg ikke se vi har et problem. Vi har også åben juleaften.
Mht kompetance, vil der altid være spredning på hvem man får i røret, men det ser jeg ikke som et problem, da det blot afspejler mangfoldigheden i befolkningen. Olga på 67 kan da ikke forventes at være på bølgelængde med 'lars-linux' på 20.
For mig, personligt, er det heller ikke vildt himmelrystende overraskende, hvis jeg ringer ind til en teknisk hotline, og personen jeg taler med er i tvivl om priser, og har brug for at slå dem op. Personen er jo supporter, ikke sælger...
TDC's supportere gennemgår også et 14-dages kursus i ADSL, internet etc. og det håber på og regner jeg da også med at alle hotlinesupportere på en eller anden måde gør inden det bliver kastet ud i det. På samme måde håber jeg også at der, som hos TDC, også er kurser efter træningsforløbet sådan man ikke bliver forældet.
Mht prisen på selve supporten, kan jeg heller ikke se at vi skulle være urimlige. De eneste kunder vi tager betaling for vores support er BoomTown kunder, og der er selvfølgelig gratis support hvis deres linje er nede. Derudover kan jeg huske vi tager betaling for hjælp med opsætning af MS Outlook(Outlook Express som mange flere bruger er der gratis support på), og Norton Antivirus som jo ikke er TDC's eget produkt.
Resten er gratis supporteret. Opsætning af diverse funktionaliteter i Internet explorer (ex. klassifikationsfilter), Outlook express.
Vi har desuden support på 4-7 routere / Wire less AP's.
Det er også rigtigt at vi ringer tilbage. Vi ringer tilbage når vi kan se at kaldet kommer til at tage lang tid, og der er mange på telefonkøen, eller hvis vi ikke selv kan løse problemet. Jeg tror også helst vi ville være fri for det, men det er nødvendigt for at kunne afsætte den nødvendige tid og kompetance, når man tager i mod den mængde kald vi gør hver dag.

Når alt dette er sagt, så vil jeg også gerne erkende, at hvis ikke jeg havde medarbejder bredbånd, så var jeg da også røget på tele2 løsningen, fordi jeg ved godt hvordan man sætter IE op, og jeg ved også hvornår min ISP spunker og hvornår jeg laver ged i den herhjemme, men hvis jeg skulle vælge en ISP baseret på service, så ville jeg ikke tøve med at tage TDC.

Personlig har jeg prøvet at kunder fra CyberCity hotlines har viderestilt deres kunder til os, fordi de ikke kendte svaret på kundernes spørgsmål. Hvorfor tog den CC medarbejder ikke og ringede til os selv, sådan at han bagefter kunne tage æren for det i stedet for at udstille manglende viden + at han også har forvirret kunden ved at bede ham om at ringe til en anden udbyder.
Og NEJ! det er ikke et enestående tilfælde.

bare for at vise at ikke alle er perfekte, heller ikke sundguf28, selv om han er ret så kompetent endda(Det mener jeg faktisk han er), og nogle gange er der TDC supportere(endda dem der tager i mod kald, ikke dem der ringer tilbage) der er klogere. Jeg citerer sundguf28 taget fra http://www.eksperten.dk/spm/347960:
--------------------------------------------------------------
Hej alle.

i kan komme med jeres headere og alt andet, men det har ikke noget med Up- og Downstreamen at gøre.

Det er sådan at når man har ADSL 512/128, får du en 512 Kb-linie, hvor du har mulighed for at bruge 128KB af linien til upload.

Hvis du havde mulihed for fuld duplex, dvs. fuld hastighed i begge retninger på samme tid, ville du have båndbredde til 640Kb, og dette er ikke muligt hos de fleste selskaber.

Uni2 leverer en løsning, hvor det er muligt.
-------------------------------------------------------------------------------

Se dette er faktisk ikke rigtigt..
Og efter som tele2 kører på TDC's udstyr, Siemens, erricson eller speedstream, er forholdene faktisk også de samme for tele2 som for TDC.
Men også SELVOM det ikke var tilfældet, så er selve DSL (adsl herunder) teknologien bygget på at der sendes i en række frekvensbånd af en given bredde, lad os sige at vi kan sende 64kbit pr bånd, så kan man ellers disponere _næsten_ som man vil afhængigt af hvor stort og godt ens frekvensområde er.
set evt. http://www2.rad.com/networks/1997/adsl/ADSLTechDis.htm

Så rent faktisk i sundguf28's eksempel, har kunden rent faktisk 640 kb båndbredde, men han kan bare kun sende med de 128 og hente med de 512.
Det er også derfor at DSL per definition ER full duplex hvis det kunne interessere.

Håber det retter lidt op på et par fordomme og antagelser.

//emmek
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. juli 2003 - 22:56 #69
Tak for god info -  Tror da nok jeg blev lidt klogere på det hele :))