Avatar billede fogh Nybegynder
26. maj 2003 - 15:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder i SQL : Update problemer

Hej Eksperter!
Følgende SQL udvælger de ønskede poster:

SELECT a.ADDRESS_ID, TRX_NUMBER, CUST_NUMBER, CUST_ADDRESS1, ADDRESS1
FROM RA_ADDRESSES_ALL b, XXPA_DK_INVOICE_ALL a
WHERE a.ADDRESS_ID = b.ADDRESS_ID
AND a.address_id = 6889

Jeg ønsker at omdanne den til en UPDATE-sætning der opdaterer CUST_ADDRESS1(fra XXPA_DK_INVOICE_ALL) med værdien fra ADDRESS1(fra RA_ADDRESSES_ALL), hvor ADDRESS_ID = ADDRESS_ID.... Hvordan skriver jeg en korrekt UPDATE-sætning til det?

mvh Thomas
Avatar billede umfugo Nybegynder
26. maj 2003 - 15:48 #1
Dette virker kun hvis at adresse1 er unikt.!

update XXPA_DK_INVOICE_ALL a set a.CUST_ADDRESS1 = ( select ADDRESS1 from RA_ADDRESSES_ALL b WHERE a.ADDRESS_ID = b.ADDRESS_ID)
where a.adresse_id = 6889
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
18. juni 2003 - 12:01 #2
Med IN behøver adress1 ikke at være unik:

update XXPA_DK_INVOICE_ALL a set a.CUST_ADDRESS1 in ( select ADDRESS1 from RA_ADDRESSES_ALL b WHERE a.ADDRESS_ID = b.ADDRESS_ID)
where a.adresse_id = 6889
Avatar billede fogh Nybegynder
18. juni 2003 - 23:50 #3
Sorry, umfugo, for mit sene svar: Det virkede - Mange tak for hjælpen.
- Lasse, jeg har ikke prøvet din metode af ;0)