Avatar billede eksplayer Nybegynder
26. maj 2003 - 12:44 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Køb af bærebar

Hej eksperter

Jeg har brug for lidt hjælp - jeg står og skal købe en brugt bærebar, men jeg ved ikke hvilket beløb (kr.) jeg skal sætte som max for den.

Specifikationerne for den jeg leder efter ser ud alla dette:
300 - 450 Mhz
64 - 128 MB Ram
4 - 8 GB Harddisk
16 - 32 MB grafik
Skærmopløsning: 1024 x 768

Hvad skal jeg max betale for en bærebar i denne størrelse?

Hvis der er nogle der lige har købt en brugt bærebar kunne det være interessant at høre hvad du/I har givet.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:45 #1
Tjek www.demoshop.dk - her kan du købe varer som f.eks. har stået til udstilling i en butik, og som derfor sælges lidt billigere
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:47 #2
Eks:
190536 GAYL14502621 Zitech DeskNote A900, 14,1- TFT, GigaPro CPU, 10 GB Harddisk, 128 MB SDRAM Kr.4990,00
Zitech DeskNote A900, 14,1- TFT, GigaPro CPU, 10 GB Harddisk, 128 MB SDRAM
SDRAM24X CD-ROM, XGA display 1024x768 16,7 mio. farver4 USB, Par., Ser,
VGA, TV-out mv.AC97 lyd, indb. stereo højttalere & mikrofon, hovedtlf.
tilslutningDansk keyboard 12 Windows funktions tasterGenvejs taster
til Internet & E-mailIntegreret 56k, V.90 modem & 10/100 Mbps Netkort
Demoprodukt; funktionsdygtige og komplette
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
26. maj 2003 - 12:55 #3
Den Notebook du leder efter er jeg ikke sikker på man kan få fra ny af mere, du må ind og kigge i den blå avis eller lignende, eller også må du købe dig en lidt større comp.
Hvad du skal gi for en computer med de specifikationer du nævner tør jeg ikke byde på, men her er et link til en nyere billig notebook
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/produktUgroup1at.asp?model=N2011/DK/0/0
Avatar billede eksplayer Nybegynder
26. maj 2003 - 12:56 #4
jeg skrive jeg leder efter en BRUGT.... :)
Avatar billede eksplayer Nybegynder
26. maj 2003 - 12:59 #5
En lille tilføjelse: Jeg er ikke interesseret i links til nye bærebar computere den kan jeg sagtens finde en masse af :)

Jeg er mere interesseret i hvad jeg skal give for en brugt som den jeg beskrev til at starte med.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. maj 2003 - 14:11 #6
Maxprisen synes jeg ligger omkring 1500-2500 kr, alt efter mærke
Avatar billede darkwingduck Nybegynder
26. maj 2003 - 14:21 #7
Du får temmeligt svært ved at finde en 300-450 mhz bærbær med mere end 16mb ram på grafik kortet. De har typisk 4-8mb ram på grafik kortet, bærbare og grafikkort stinker generelt, det er først for nyligt at de er begyndt at putte ordentlige grafikkort i de bærbare.
Men ellers har jakobclausen nok ret i sit estimat.
Avatar billede webcreator Nybegynder
26. maj 2003 - 18:00 #8
farkwingduck > Ja, de er fornylig begyndt at putte "vilde" grafikkort i laps'ne - på bekostning af batteri-tiden.

Hvis man køber en laptop, så er det vel med det formål, at man vil bruge den til at arbejde på, ikke ?

Jeg købte for ca. 4 mdr. siden en IBM X23, som ikke har en voldsom configuration (866 Mhz, 384 MB Ram, 30 GB HDD, 8 MB DDR gfx) men pyt med det. Den køre div. kontor-applikationer glimrende.

Personligt ville jeg ikke give mere end 2500 for en laptop i den konfiguration du søger dér. Men hvis du fx. fandt en brugt IBM, så ville du næppe kunne købe den til de penge (en ven har netop solgt sin gamle 233 Mhz IBM, og fik 2000 kr). Der er som bekendt stor forskel på kvaliteten på de forskellige laptops. Og prisen styrtdykker efterhånden. Det kan næsten ikke betale sig at købe brugt.

Men _hvis_ du absolut vil købe brugt, så tjek maskinen MEGET grundigt inden du smider pengene på bordet. Harddiskene er noget af det mest skrøbelige, og tåler ikke, at blive behandlet dårligt. Så hvis personen fx. har smidt med sin laptop, mens den var tændt, er der en god sandsynlighed for, at harddisken har taget skade.

Ud over det, så tag et kig på www.dba.dk, www.papkassen.dk og www.guloggratis.dk - her kan du ca. se, hvad priserne ligger på
Avatar billede eksplayer Nybegynder
28. maj 2003 - 12:17 #9
Ok jeg havde selv sagt max 3000 så det var jo ikke helt ved siden af ;)
- vil kigge lidt på de tre sider