Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 11:51 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

udfyldning af registreringsattest til toldskat

hvad skal jeg udfylde ved indtrædelsesdato'en? Der skal stå indtrædelsesdato og udtrædelsesdato ud for vores navne?

Siden findes på www.toldskat.dk
Avatar billede bamzen Nybegynder
26. maj 2003 - 11:55 #1
indtrædelses datoen er hvornår i er tiltrådt virksomheden.... det er i i forbindelse med dens opstart går jeg ud fra... altså samme dato som firmaet starter
Avatar billede peet-49 Novice
26. maj 2003 - 11:58 #2
Dette kan også gøres med tilbagevirkende kraft.
Avatar billede bamzen Nybegynder
26. maj 2003 - 11:59 #3
nemlig ;-)
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:01 #4
ok.

Er der ikke noget med man skal skrive hvor mange penge man har i firmaet til og starte med?

Hvor?
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:02 #5
Man skal ikke skrive udtrædelsesdato så vel?
Avatar billede peet-49 Novice
26. maj 2003 - 12:02 #6
Kun hvis du vil meldes ud.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:03 #7
skal man ikke opgive hvor mange penge der er så?
Jeg tænker på moms osv.!
Avatar billede bamzen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:04 #8
hvilken type firma er det du vil oprette???
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:04 #9
peet49 - jeg smider nogle flere point i spørgsmålet hvis du vil have nogle!
Smid lige et svar hvis du vil.
Avatar billede peet-49 Novice
26. maj 2003 - 12:06 #10
svar.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:07 #11
ved du det med pengene?
Avatar billede bamzen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:07 #12
Mht til moms afregnes denne kvartalsvis bagud.
Dvs når du har kørt et kvartal, får du en blanket (med girokort), hvor du skriver salgsmoms, købsmoms, afgifter etc og indbetaler på posthuset eller direkte til told og skat
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:07 #13
bamzen - et interesantfirma.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:08 #14
men er der ikke et sted hvor jeg skal opgive hvor meget værdi jeg har i firmaet?
Avatar billede peet-49 Novice
26. maj 2003 - 12:09 #15
Hvilken selskabsform, er firmaet oprettet i.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:09 #16
interesantselskab.
Avatar billede peet-49 Novice
26. maj 2003 - 12:11 #17
Din værdi i firmaet bliver ikke aktuel før årsregnskabet til skattevæsnet.
Avatar billede bamzen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:11 #18
Hvis firmaet er af typen enkeltmandsvirksomhed er det sådan set ret simpelt
da dine penge i teorien er firmaets og omvendt.

I dit regnskab gør du så rede for hvilken "startkapital" du har lagt... Der skal jo være noget at betale de ting du vil købe med. Ellers kan du ikke få moms tilbage på de ting du har købt.

Når året er gået skal du alligevel betale alm skat af overskuddet i din virksomhed. (Overskuddet i din virksomhed, når det er et enkeltmandsfirma, er principielt at betragte som din løn)
Avatar billede bamzen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:12 #19
Og det er som sådan heller ikke værdien i selskabet, men under/overskud som du skal beskattes af....
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:13 #20
men det er ikke et enkeltmandsfirma. Men det er det samme for mit vedkommende. Det er kun et interesantselskab fordi der skal være 2 ejere. Mig og min kæreste. Vi har fælles økonomi så det er underordnet.
Tak for hjælpen
Avatar billede peet-49 Novice
26. maj 2003 - 12:13 #21
En god revisor gør underværker.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2003 - 12:14 #22
brianalbertsen>>

med alle de spm. du har til dette, vil jeg anbefale dig at du søger ned til en iværksætter konsulent, der kan du få x antal gratis rådgivning, ved enten revisorer eller advokater.

som sikkert kunne hjælpe dig lidt nemmere igennem denne proces.

mvh.
Questis
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 12:14 #23
tak for hjælpen. Jeg skal til møde på kommunen i dag.
Avatar billede peet-49 Novice
26. maj 2003 - 12:17 #24
Selv tak.