Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 00:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge hjælp til toldskats udfyldning af registrings anmeldel

Kig lige på denne her.
http://www.startfirma.dk/spm/801#nr_1

Det er mit spørgsmål. Nogen der kan svare?

Skal jeg forresten oprette det som Interesant eller enkeltmandsfirma?
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 00:12 #1
hvad skal jeg skrive under Indtrædelsesdato/udtrædelsesdato ved Ansvarlig indehaver(e)???
Avatar billede skaw Nybegynder
26. maj 2003 - 00:16 #2
du skal ringe til told og skat de hjælper dig hellere end gerne de er søde til det
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 00:19 #3
skaw - du regner da ikke med og få point for det!!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. maj 2003 - 00:22 #4
Det er faktisk et rigtigt godt råd skaw kommer med der!
Avatar billede skaw Nybegynder
26. maj 2003 - 00:22 #5
sidder ikke her for poiengenes skyld men for 4 år siden åbnede min søn firma
16 år gammel med dispensation stor hjælp fra t&s
Avatar billede skaw Nybegynder
26. maj 2003 - 00:23 #6
har fået meget hjælp har selv haft firma
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 00:25 #7
Ja men jeg vil gerne udfylde det nu så jeg kan aflevere det imorgen!!!

Og jo jeg ved de er ret så hjælpsomme. Det er da også sødt og sige det af skaw, men så lægger man det som en kommentar. Det ved alle da.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
26. maj 2003 - 00:25 #8
skaw - Det er bare så besværligt med alt det man skal ind i. Men det er da sikekrt også fedt når det kører.
Avatar billede skaw Nybegynder
26. maj 2003 - 00:33 #9
året 1/1-31/12
Avatar billede skaw Nybegynder
26. maj 2003 - 00:36 #10
Avatar billede skaw Nybegynder
26. maj 2003 - 01:10 #11
adresser findes firmaet flere steder
Avatar billede nythjem Nybegynder
26. maj 2003 - 01:14 #12
Hej Brianalbertsen!

Det år som Shaw skriver er det korrekte, og betyder, at du skal aflevere dit regnskab første gang den 1/1. Derefter starter perioden 1/1 - 31/12.

Hvis I er to der skal eje firmaet skal I afkrydse interessentskab. Derefter skal I indbyrdes lave en interessentskabskontrakt, der siger, at I eksempelvis ejer 50% af firmaet hver.

Mvh

Michael
Avatar billede nythjem Nybegynder
26. maj 2003 - 01:16 #13
(Interessentskab betyder i øvrigt, at I skal hæfte solidarisk. Det vil sige, at I begge skal hæfte, hvis I kommer til at skylde kreditorer penge)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. maj 2003 - 02:45 #14
Hvis jeg var dig, ville jeg ikke lave et Interessentskab, hvis du/I gør det, kommer i som nythjem også siger til at hæfte solidarisk, hvilket igen betyder: Hvis jeres firma ikke går alligevel, hæfter begge med alt hvad de ejer og har. Har den ene ingen penge, og selvom i er 2 personer, kommer den anden til at hæfte for hele beløbet, kreditor må endda selv bestemme hvem de vil forlange skal betale. Det er en noget farlig ting at gøre, går det skidt kan du/I risikere aldrig at komme ud af det igen. Tænk dig om inden du gør noget.
Avatar billede skaw Nybegynder
26. maj 2003 - 10:21 #15
at starte firma er ikke som at købe noget på nettet professionel rådgivning
ydes der hos T&S gratis der er også kurser som man ka komme på der også er gratis det kan koste hus og hjem ved forkert rådgivning
Avatar billede skaw Nybegynder
26. maj 2003 - 17:39 #16
når du har fået rådgivnimg fra T&S skal du gå til din bank de har også iværksætter rådgivningen og kender din økonomi