Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 17:42 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

Vi søger designer til nyt cms system

Vi søger som emnet siger en designer til et nyt cms system vi er 2 som vil til at lave.

Vi ved der er mange produkter på markedet og det er ikke ment som noget der skal ud og konkurrere med de andre. Meningen er at systemet skal kunne tage sig af vores egen producerede hjemmesider og eks. hvis en kunde vil have det.

Vi vil bruge det til øvelse og se hvor langt vi kan gå.
Vi er fra fyn og designeren skal også være fra fyn og have go styr på design / grafik.

Vi er 2 gymnasie studerende som begge føler "vi kan og vil"

vi håber der er en designer som vil være med i det her projekt og bruge det til træning og måske mere, hvem ved.
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 17:45 #1
Glemte :

Vi skal i første omgang bruge systemet til at styrer vores egen musik portal - www.musicon.dk
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 18:02 #2
Det med at være fra fyn er ikke 100% nødvendigt, men hvis der kan snakkes over net eller fon så går det også :)
Avatar billede somaliomar Praktikant
25. maj 2003 - 18:22 #3
Hvor mange grunker snakker vi om?
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 18:29 #4
der er ingen penge for det, det skal være lysten og have muligheden for at deltage i noget som på sigt kan måske give penge og gavne dit cv...
Avatar billede somaliomar Praktikant
25. maj 2003 - 19:45 #5
Jeg har ikke noget CV men hvor kan man kontakte jer?
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 19:48 #6
du kan smide mig en mail på thomas@musicon.dk og skrive om dig selv, baggrund,alder,kompetencer,pobæl osv.....
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 19:51 #7
pobæl=bopæl
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 20:41 #8
Coolstar, det har måske interesse. Men hvem er i? Hvor gamle er i? Hvad har i af kompetancer / referencer?

NB. Jeg er selv fra Fyn, nærmere betegnet Odense...
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 20:44 #9
Vi er mellem 17-18 og fra fyn. vi er asp folk.
Vi er netop kommet i luften med MusicON.dk og har planer om et cms projekt.

Kompetencer ja asp,salg/marketing, planlægning, pr, skrivning osv...

Men det skal laves i asp og vi er kompetente selv.
Jeg er ansat i UpDater A/S
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 20:45 #10
design og kodning skal hænge sammen for at et produkt bliver godt. Derfor vi skal ha en HARDCORE designer :)
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 20:46 #11
NB. Vi er begge 2 fra odense
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 20:48 #12
Uhm, jeg kan ikke se hvordan et cms system hænger sammen med et godt design? eller jo, på de enkelte kunderopgaver, men at det hænger direkte sammen med systemet, kan jeg ikke se. Nu er det ikke for at nedgøre jer på nogen måde, men det er vel begrænset hvor meget erfaring i kan have med salg/markedting og pr. når i er 17/18 år :)
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 20:49 #13
altså jeg har 2 års erfarring og mere kan du finde ud af hvad forbindelser vi har, men altså peppino herinde som er ham den anden af os 2 kan fortælle dig lidt om hvad jeg bla. kan udover asp.
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 20:50 #14
vi vil gerne ha et cms produkt som er brugervenligt, overskueligt og stilfuldt, og indbydende,,,,
Avatar billede peppino Nybegynder
25. maj 2003 - 20:52 #15
Hey det er jo mig i snakker om nu jo :D
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 20:52 #16
locturian >>> men altså er du interesseret eller ikke ?
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 20:53 #17
Normalt vil et firma jo ikke have et "standard" system, men et system der er inkoorpereret i deres eget design, netop for at lette administrations delen.

Men hvis i har ambitionerne på rette sted, og ellers er villige til at tage skridtet og låne penge i banken til start af firma (et firma vil ikke betale 15 - 400.000 kr) til privat personer, da de vil trække det fra i skat, vil jeg da gerne hjælpe til....
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 20:55 #18
vi vil lave det og så se om det kommer til at gå. hvis du er vores designer er du med hele vejen...
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 20:56 #19
Kommer til at gå? :) Vil ikke bruge en masse tid på noget i opgiver om 2-6 måneder... Hvis jeg til at starte med, skal gøre noget gratis, skal det også være 100% seriøst
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 20:57 #20
det er 100% seriøst men hvis du tror vi skal lave et firma og leve af det er det lidt for optimistisk...

vi er seriøse og har også lavet en seriøs portal www.musicon.dk vi netop er ved at færdiggøre...
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 20:59 #21
Som jeg siger, intet firma vil betale store pengesummer til privat personer. Trust me, det ved jeg... - Du kan ikke sige til mig at det er seriøst, hvis ikke i agter at sælge det professionelt. Hvis det er seriøst, er det også noget man tjener penge på, og ikke et hobbyprojekt...
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 21:00 #22
hvis du skulle med hvordan havde du så tænkt dig det skulle foregå ?
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 21:00 #23
jeg er også ejer af et firma codevision
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 21:03 #24
Codevision = moms registreret?

Hvis jeg skal med, skal det foregå med planen om at sælge det professionelt når det er færdigt, og ikke sådan, lidt her og der til privat personer for 200kr og en kasse øl ;)
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 21:07 #25
he he er du gal man, når det sælges er det i bider og ikke for en slik... jeg tager 250 i timen som freelance programmør så nej laver ik ting med baggrund på at sælge eller give produktet væk....
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 21:09 #26
Well, når i er godt igang, og har noget konkret man kan se/teste, kan du jo skrive en mail til loc@locturian.dk - Så skal jeg nok hjælpe til... Men som sagt, har prøvet for mange gange før, at lave design til nogen der går død i det 2-3 måneder senere....
Avatar billede somaliomar Praktikant
25. maj 2003 - 21:10 #27
En mail sendt til thomas@musicon.dk
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 21:11 #28
Uhm, ikke for at nedgøre dig somalionar, men hvor gammel er du? :) Du virker ikek særlig seriøst med det nick ?
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 21:12 #29
locturian  >>> så må jeg desværre sige du ikke kan være med, det er med fra start eller ikke være med. vi kan kode det vi vil, men gider ik gå i gang og så vide vi skal lave det om bagefter til et andet design, hellere gøre det fra starten

men hvis du ik vil fair nok...
Vi tjener selv penge og er ikke ude på at miste vores dyrebare tid osv. så hva er du bange for, du er sku ik den eneste (helt ærligt man )
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 21:14 #30
Jeg siger det bare som det er. Jeg har brændt nallerne før. Men hvis du kan garrantere mig, at det ikke er noget i kører sur i, og stopper midtvejs, vil jeg da gerne hjælpe, så fremt jeg får den samme del af kagen som jer...
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 21:17 #31
vi har været 3 mdr. om www.musicon.dk og det kørte vi ikke træt i, og vil fortsat drive den osv. vi vil ikke som vi har det pt. kører træt efter 1 måned eller 2.

men ingen kan være 100% sikker vi kan kun sige hva vi føler.
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 21:18 #32
hjælpe hmm nej du skal være med eller ikke. Ik noget med at kun hjælpe osv. man bliver jo en del af det...
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 21:19 #33
Hvis i mener dette 100% kan jeg godt tilbyde at være projekt leder på det, samt udarbejde grafik. Jeg har styr på tingene, en masse gode idéer, og en masse gode kontakter....
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 21:20 #34
ja og du er fra odense, som vi andre 2 er og 3 mand kan godt lave et godt cms system på 1 års tid...

har du msn så kan vi tage en snak der nu ?
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 21:21 #35
Ja, locturian@hotmail.com , eller icq: 42896058
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 21:23 #36
du er tilføjet på msn men er ik online ?
Avatar billede somaliomar Praktikant
25. maj 2003 - 21:27 #37
locturian >> Jeg er 5 år. Ser du, min mor har lært mig at skrive, da jeg var 2 år gammel.

PS. Ikke for at genere dig, men jeg synes du er en gammel vatpind :)
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 21:28 #38
så så børn :)
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 21:29 #39
lol :) Så er jeg ældre end dig ;) Jeg er 8 ! :)
Avatar billede somaliomar Praktikant
25. maj 2003 - 21:30 #40
Ok far... Nu får vi ikke tæsk vel far?
Avatar billede coolstar Nybegynder
25. maj 2003 - 21:31 #41
så lad gå denne gang :)
Avatar billede somaliomar Praktikant
25. maj 2003 - 21:33 #42
Faaar... Du må gerne tæske locturian fordi han er ældre end mig ! Vil du ikke nok gøre det far?
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 21:45 #43
Helt seriøst, hvor gammel er du neger... ehh, somialionar?
Avatar billede somaliomar Praktikant
25. maj 2003 - 21:59 #44
locturian >> Gammel nok til at give dig en røvfuld. I øvrigt ses vi nok en dag i byen... No hard feelings.
Avatar billede locturian Nybegynder
25. maj 2003 - 22:03 #45
hehehe, ses en dag i byen? Hvad mener du med det? :)
Avatar billede somaliomar Praktikant
26. maj 2003 - 20:15 #46
Jeg siger bare, at vi ses nok en dag i byen og så kan vi måske nyde en øl sammen. Hehehe... Du drikker måske ikke øl sammen med negre?
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 20:18 #47
hehe, ikke hvis de siger Wolla og hænger ud i "bander"....
Avatar billede somaliomar Praktikant
26. maj 2003 - 20:20 #48
Jeg kan godt finde på at sige Wolla, men jeg går ikke med bander....
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 20:23 #49
hehe, er du så også neger?
Avatar billede somaliomar Praktikant
26. maj 2003 - 20:26 #50
Hehehe... Kan vi fortsætte "snakken" over ICQ?
Avatar billede locturian Nybegynder
26. maj 2003 - 20:30 #51
hehe, du tilføjer mig bare...
Avatar billede coolstar Nybegynder
07. juni 2003 - 23:52 #52
lukker og designer er fundet :)

/kig locturian...