Avatar billede boheme Nybegynder
25. maj 2003 - 11:39 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

ixus v3 vs. A70 vs mju300

Jeg skal have et dig.kam. og efter megen læsning er mit valg indsnævret til canon ixus v3, Canon A70 eller olympus mju300. Umiddelbart hælder jeg til mju300, men flashen får ret dårlige anmeldelser endvidere er det begrænset med avancerede funktioner. Er der nogen der kan komme med lidt input/personlige erfaringer.
tak
Avatar billede bredker Nybegynder
25. maj 2003 - 11:40 #1
du vil blive mest glad hvis du vælger et canon
det er et langt bedre kamera
Avatar billede learnie Nybegynder
25. maj 2003 - 14:20 #2
Hvis du går efter mange avancerede indstillingsmuligheder skal du vælge Canon A70. Hvis du derimod regner med hovedsagligt at bruge kameraet som et familie point and shoot kamera vil jeg vælge Olympus mju 300, da det rent optisk er det bedste kamera af de tre, samt at den er meget enkel i brug. Desuden er den væsentlig mere robust end Canon A70, da Olympus mju 300 er bygget i et all weather stålhus (dvs. sikret med gummipakninger, så den klarer lidt småregn og sand uden problemer, det kan du ikke regne med, at de andre gør), hvor A70 er bygget i et kunststofhus. Olympus sammenlignet med Canon Ixus v3, da vil jeg sige, at der næsten er dødt løb på kvalitetsfronten, samt på robustheden, dog vil jeg anbefale dig at vælge Olympus pga. af de 3 x optisk zoom kontra Canon Ixus v3 med 2 x optisk zoom.

Canon A70 kan lave video med lyd, det kan de to andre ikke, men videodelen i et digital-stilbilledkamera hører mest ind under spøg og skæmt-afdelingen. Du skal i stedet vælge dit digitalkamera ud fra hvor gode stilbilleder det tager.

Indbygget flash i digitalkamera i den prisklasse, hvor du bevæger dig, har mere eller mindre en ret begrænset ydeevne. Dvs. afstanden indtil 3 til 4 meter klarer de uden problemer, derudover er det sket.
Avatar billede skobbolop Nybegynder
29. maj 2003 - 15:13 #3
det kan godt være at A70'eren har 3x zoom..men det kommer skam også an på om han vil have et kompakt kamera eller ej...personligt køber jeg kun et der kan passe i min lomme så jeg lige kan lure det med til fester osv..

og der er v3'eren det bedste valg..

men du må egentlig bare gøre op med dig selv om du vil have et point-and-shoot kamera der er let at betjene der desuden også et kompakt med lækkert design (mju 300)..eller om du vil have v3'eren der har flere manuelle controls og som også er kompakt...eller om du er mere eller mindre ligeglad med størrelsen og designet af dit kamera..bare den kan en masse ting (A70) (så meget større er det dog heller ikke..)