Avatar billede benjamin87 Nybegynder
24. maj 2003 - 13:42 Der er 14 kommentarer

"Array" problem

Jeg har prøvet at lave lave det sådan at jeg kan se hvor mange svar der er til hver enkelt debat i mit forum. Men i stedet for at skrive et tal så skriver den "Array" .... hvad kan der være galt? Til orientering ligger alle trådene i én tabel, og er her scriptet:

$antal = mysql_query("SELECT COUNT(thread) AS num_rows FROM forum WHERE emne = '' AND thread != '$thread'");
$antallet = mysql_fetch_array($antal);

$foresp = mysql_query("SELECT tid, emne, id, thread FROM forum WHERE emne != '' ORDER BY tid DESC LIMIT 0, 20");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
    echo "<tr><td width=\"100\">";
    echo date("j/n - Y", $data[0]);
    echo "</td><td width=\"250\">";
    echo "<a href=\"view.php?thread=$data[3]\">";
    echo "$data[1]<br>";
    echo "</a></td>";
    echo "<td width=\"200\">";
    echo $antallet;
    echo " answers";
    echo "</td></tr>";
    }

Se evt. på siden som ligger på http://www.vffsupport.dk/uk/oversigt.php
Avatar billede roenving Novice
24. maj 2003 - 13:45 #1
Kan intet php, men vil gætte på, at du skal finde een værdi i arrayet, så noget i stil med:

    echo $antallet[0];
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2003 - 13:47 #2
Eller:
$antal = mysql_query("SELECT COUNT(thread) AS num_rows FROM forum WHERE emne = '' AND thread != '$thread'");
$antallet = mysql_result($antal,0);
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
24. maj 2003 - 13:54 #3
når jeg gør som roenving siger, så kommer der til at stå 15 - altså det samlede antal svar i hele tabellen.

og når jeg bruger regins forslag så kommer der til at stå 1 ud for dem alle, som I kan se på adressen hvor den ligger.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2003 - 14:16 #4
Hvad er sammenhængen mellem threadsne og emnerne? ...
Hvordan høre en specifik thread sammen med et specifikt emne?
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
24. maj 2003 - 14:18 #5
sammenhængen er at ved de threads der er selve debatten er der et emne - det er der ikke ved svarene. Det er derfor at jeg kalder de threads frem uden enme når jeg henter svarene.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2003 - 14:25 #6
Ja, det kan jeg godt se... men hvordan afgører du hvilke svar som hører til hvilke emner?
Avatar billede roenving Novice
24. maj 2003 - 14:28 #7
Du skal lave en forespørgsel på tråden

while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
  //her slår du trådens id op med en COUNT(*)
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
24. maj 2003 - 14:28 #8
det gør jeg ved at de har samme thread-nummer
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
24. maj 2003 - 14:33 #9
jeg har bare dette lille problem at jeg ikke kan sætte id'en til auto_increament af en eller anden mærkelig årsag, men jeg vil prøve det når jeg får det ordnet.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2003 - 14:36 #10
Og hvilket navn har rækken "thread-nummer"?
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
24. maj 2003 - 14:38 #11
der er en række der hedder thread, og der er fx en debat der i thread-rækken har fået tildelt nummeret 14. Alle svarene har det samme nummer i thread, hvis du forstår hvad jeg mener; det håber jeg at du gør.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2003 - 14:55 #12
Prøv om du kan bruge følgende til noget
$sql = "SELECT t.*, count(a.id) as numrows
FROM
forum t, forum a
where
forum t.thread=a.thread AND t.emne!='' and a.emne=''
order by
t.tid
group by
t.thread";
$result = mysql_query($sql);
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
    echo $row[emne]."-".$row[numrows]."<br>";
}
Avatar billede mishief Nybegynder
25. maj 2003 - 13:59 #13
prøv med $antallet[0], du skal tænke på det er et array du laver. Du kan evt. se print_r($antallet); print_r printer alle elementer i et array.
Avatar billede mishief Nybegynder
25. maj 2003 - 14:01 #14
Du skal forresten også huske at din query, hvor du trækker antal ud skal foretages på ny for hver gang du printer.
Altså skal din $antallet query ind i while løkken.