Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 16:44 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Nyt vindue !!!

Hejza

Jeg har en side, med en masse links på. Linksne skal åbne i et nut vindue, hvortil jeg brger et javascript, fordi det skal åbne uden srollbr, og alt det der.
Men hvordan kan jeg gøre dette lettest ???
Hvis jeg kun bruger alm. java, skal koden stå der rimelig mange gange (ca. 50) !
Så er der ikke nogen der kan hjælpe ??
Avatar billede tpiil Nybegynder
28. november 2000 - 16:47 #1
brug en database f.eks. Access og træk dem ud derfra :o)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 16:49 #2
Du laver bare en parameter på din function i JavaScriptet så du ikke behøver at have en hard coded URL.

finder lige noget frem..
Avatar billede erik_n Nybegynder
28. november 2000 - 16:50 #3
<a href=\"(Empty Reference!)\" onClick=\'msgWindow=window.open (\"http://www.test.dk/test.htm\", \"displayWindow\",\"toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,width=800,height=400\"); return false\'>INDTAST SÆTNING HER</a>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 16:51 #4
function openwin(url) {
  window.open(url, \'mywin\', \'toolbar=no,width=255,height=200,left=127.5,top=100\');
}

så kan du kalde den med <a href=\"#\" onclick=\"openwin(\'http://www.eksperten.dk\'); return false;\">noget</a>
Avatar billede erik_n Nybegynder
28. november 2000 - 16:51 #5
indsæt den i din source kode, men den er ik lavet i java, men du kan alligevel bruge den ;)
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 16:51 #6
Ok tdaugaard
Venter lidt...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 16:52 #7
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function openwin(url) {
  window.open(url, \'mywin\', \'toolbar=no,width=255,height=200,left=127.5,top=100\');
}
-->
</script>
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 16:53 #8
Det er forkskellige slags links, som skal åbne i et nyt vindue.
Ellers kunne jeg bare smide noget Java ind i mit dok.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 16:55 #9
laserzap:> mit script skulle og¨så meget gerne gøre det du vil ..
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 16:57 #10
Åbner den da ikke bare eksperten.dk ???
Hvis ikke så forstår jeg ikke helt dig script !
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 16:59 #11
hvis ikke jeg har misforstået det helt, så vil flg. virke fint:

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function openwin(url) {
  window.open(url, \'mywin\', \'toolbar=no,width=255,height=200,left=127.5,top=100\');
}
-->
</script>

<a href=\"#\" onclick=\"openwin(\'http://www.eksperten.dk\'); return false;\">eksperten.dk</a>
<a href=\"#\" onclick=\"openwin(\'http://www.tdaugaard.dk\'); return false;\">tdaugaard.dk</a>

ovenstående vil altså åbne adressen i et nyt vindue..
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 17:01 #12
Ok, nu har jeg  fattet dit script. Men det skulle helst være uden scrollbar og alt det der!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 17:03 #13
nåå ja ... forøvrigt skal der lige findes en måde hvorpå man kan lave et random ID til vinduet .. ellers åbner den alle adresser i det samme vindue som den åbnede først.

Uden scrollbars og alt det der ... just a sec..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 17:07 #14
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function openwin(url) {
  var winID = Math.floor(Math.random()*102548);
  window.open(url, winID, \'menubar=no,toolbar=no,scrollbars=no\',width=640,height=480\');
}
-->
</script>

<a href=\"#\" onclick=\"openwin(\'http://www.eksperten.dk\'); return false;\">eksperten.dk</a>
<a href=\"#\" onclick=\"openwin(\'http://www.tdaugaard.dk\'); return false;\">tdaugaard.dk</a>
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 17:07 #15
Tpiil snakkede om at man kunne trække det ud fra en database. Ved du hvordan man gør ???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 17:08 #16
ups .. en lille fejl ..

<script language=\"JavaScript\">
<!--
function openwin(url) {
  var winID = Math.floor(Math.random()*102548);
  window.open(url, winID, \'menubar=no,toolbar=no,scrollbars=no,width=640,height=480\');
}
-->
</script>

<a href=\"#\" onclick=\"openwin(\'http://www.eksperten.dk\'); return false;\">eksperten.dk</a> <br>
<a href=\"#\" onclick=\"openwin(\'http://www.tdaugaard.dk\'); return false;\">tdaugaard.dk</a>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 17:09 #17
Ja, trække links ud fra en database. Men det har intet at gøre med at åbne dem i nye vinduer..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 17:10 #18
Men mit sidste \"kode forslag\" virker helt fint.
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 17:11 #19
Har det ik\' ???
Skal jeg bare indtaste noget i en database også åbner det i et nyt vindue ??
Det er nemlig til en masse ringetoner, hvor man kan klikke på også skulle det gerne åbne i et nyt vindue, med koden, tempoet og lidt mer\' !!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 17:15 #20
Nej .. tpiil har vist misforstået spørgsmålet. Jeg tror at det tpiil mener er, at hvis f.eks. har 50 links som du skrev så kan du stoppe adresserne ned i en database og lave et udtræk der vises på din side, istedet for at sidde og skrive hvert link manuelt i HTML.

Dette gør det også nemmere at opdatere da der kan laves et online opdaterings system.
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 17:16 #21
Nå okey
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 17:44 #22
Her er en kode:

<%
set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
MyBase = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"ring.mdb\") & \";DefaultDir=\" & Server.MapPath(\".\") & \";DriverId=25;FILE=MS Access\"
Conn.Open MyBase
SQL = \"SELECT * FROM ring\"
Set Record = Conn.Execute(SQL)
set rs = Conn.execute(SQL)
%>

Den henter data fra tabellen \"ring\" ! Men hvordan kan jeg sætte den til at hente noget fra tabellen \"ring\"???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 17:49 #23
sådan her !?

<%
set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")

MyBase = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"ring.mdb\")
Conn.Open MyBase
SQL = \"SELECT * FROM ring\"
set rs = Conn.execute(SQL)

do until (rs.EOF Or rs.BOF)
  response.write \"<a href=\"\"#\"\" onclick=\"\"openwin(\'\" & rs(\"url\") & \"\')\"\">\" & rs(\"url\") & \"</a>\" & vbCrLf

  rs.movenext
loop

set rs = nothing
conn.close: set conn = nothing
%>
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 18:07 #24
Ok!
Du får dine point Tdaugaard
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 18:08 #25
Taak :)
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 18:36 #26
Kan man ikke lave en tabel der hedder ABC, også skrive noget inde i den tabel, også kun tage _noget_ ud af den tabel ??? Altså hele tabellen skal ikke udskrives kun noget af det !
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 18:37 #27
Der er selvfølgelig 15 point hvis nogen hjælper !
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 18:39 #28
Det kommer an på hvordan du vil udvælge det du vil have ...
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 18:45 #29
Ok.

Der skal være en masse navne og masse andre ting.
Alle disse ting skal stå ned af!
Forstod du det ???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 18:47 #30
hmm .. ikke helt ..

jeg har ikke tid lige nu men jeg kan vende tilbage senere hvis der ikke er nogle andre der har været her..
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 18:49 #31
Ok jeg venter bare.
Der har ikke været andre indtil videre
Avatar billede laserzap Nybegynder
28. november 2000 - 20:00 #32
Har du snart tid ???
Det haster nemlig lidt...