Avatar billede nokia_boy Nybegynder
23. maj 2003 - 20:45 Der er 10 kommentarer

Clock P4

HEj jeg kan ikke clocke min P4 jeg har prøvet næsten aldt er der nogen der har nole gode ider til hvordan jeg clocker dyret?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2003 - 21:03 #1
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2003 - 21:32 #2
Ud fra dit spørgsmål, har jeg jo ikke en jordisk chance for at vide hvor meget du ved om overclocking, og hvad du har prøvet....
Derfor syntes jeg at et link til lidt grundlægende viden ville være godt - men nej.....

Fortæl lidt mere, og det vil være lidt lettere at hjælpe dig
Avatar billede nokia_boy Nybegynder
23. maj 2003 - 21:35 #3
jeg hved ikke så meget men jeg hved at jeg skulle ku stille den i voldten men kan se hvor mange hvoldt den køre på ikke stille
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2003 - 21:38 #4
Hvad var der galt med det link jeg lagde ??? Jeg tro det ville være en go' ide at læse lidt......
Jo man kan godt stille på Voltage, men det er ihvertfald ikke her du skal starte. Husk forøvrigt på, at jo mere spænding du sætter på, jo mere varme. Derfor skal du også ha' ekstra kølling på.

Start evt. med at hæve FSB'en lidt.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2003 - 22:03 #5
http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm
Lidt gammel, men stadig go'e oplysninger....
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2003 - 09:36 #6
Hvorfor blir' du ved med at afvise mit svar ? Hvad er det du ikke kan finde ud af ?
Den eneste måde du kan clocke din P4 maskine på, er ved at hæve FSB'en.
Start med 1 Mhz ad gangen (hvis det er muligt i din BIOS)
Dette blir du ved med indtil din maskine blir' ustabil, og så ved du at du er nået grænsen.
Hvis ikke du er så meget inde i overclocking, vil jeg ikke anbefale at du begynder at rode med voltage, før du har sat dig lidt mere ind i tingene :o)
Husk også at holde øje med temp. på din CPU.
Husk også at når du hæver FSB'en, så clocker du også resten af systemet (AGP, PCI, RAM osv) Der findes dog på nyere bundkort, indstillinger der gør det muligt at "låse" hastigheden på f.eks. RAM, AGP og PCI.
En høj FSB kræver hardware af go' kvalitet......

Vend endelig tilbage hvis du er mere nysgerig....
kig evt. også lidt på www.overclockng.dk - her finder du også en masse go info + links til alverden OC sider....
Avatar billede nokia_boy Nybegynder
24. maj 2003 - 17:43 #7
jeg kan ikke finde noget sted at at hæve FSB'en

ps jeg har fundet udaf at mid bundkordt køre med en Phoenixbios
Avatar billede nokia_boy Nybegynder
24. maj 2003 - 17:44 #8
forsat isedfor den ami bios de sige hved MSI
Avatar billede lrd Nybegynder
24. maj 2003 - 17:45 #9
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2003 - 22:15 #10
jeg kan ikke finde noget sted at at hæve FSB'en <--- kig i manualen til dit bundkort.
Hvilke bundkort har du ??