Avatar billede brops Nybegynder
23. maj 2003 - 19:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

JMail, nyhedsbrev

Hej
Jeg har en database med en bunke mailadresser databasen ligger db/database.mdb

jeg har JMail og vil gerne når jeg har en form som jeg udfylder, hvordan laver jeg nemmest således at når jeg trykker submit så bliver maillen sendt ud...

jeg har en der hedder nyhedsbrev.asp

som når den er udfyldt indenholder Emne og Teksten mailen det skal være således at når jeg sender den bliver den sendt til nyhedsendt.asp, men hvad skal denne indenholde???

Jeg har følgende i nyhedsendt.asp

<%

Emne = Request.Form("emne")
note = Request.Form("note")

body = "" & note & "" ' jeg vil gerne når jeg skriver en www adresse den automatisk bliver et hyperlink...

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "smtp.mail.dk"
JMail.Sender = "admin@the-e-league.dk"
JMail.Subject = (request.Form("emne"))
JMail.SenderName = "The E League"
' her er mit problem se *
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.body = body
JMail.Priority = 3
JMail.Execute
%>

*jeg vil gerne at jeg trækker alle mailadresserne fra min database hvordan gør jeg det??? min database er som sagt en Accesdatabase med følgene tabel: person og hvor emailen ligge som en post som hedder: email
nogen der vil poste den rigtige nyhedsender.asp for mig med alt hvad den skal indenholde???
Avatar billede brops Nybegynder
23. maj 2003 - 23:25 #1
Ps har brugt søge funktion men virker ikk:(
Avatar billede ellebaek Nybegynder
23. maj 2003 - 23:32 #2
set rs = server.createObject("ADODB.Connection")
str = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("db/database.mdb")
sql = "Select * from person)
rs.open str
set rs = rs.execute(sql)

While not rs.eof

    Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
    JMail.ServerAddress = "smtp.mail.dk"
    JMail.Sender = "mailto:admin@the-e-league.dk"
    JMail.Subject = request.form("emne")
    JMail.AddRecipient arrEmails(n)
    JMail.Body = request.form("note")
    JMail.Priority = 3

    JMail.Execute
response.write "Sendt...!<br>"
wend

Hvad med på denne måde...
Det med hyperlinket kan jeg ikke hjælpe dig med nu, er vidst for træt...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
23. maj 2003 - 23:34 #3
<%
set rs = server.createObject("ADODB.Connection")
str = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("db/database.mdb")
sql = "Select * from person)
rs.open str
set rs = rs.execute(sql)

While not rs.eof

    Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
    JMail.ServerAddress = "smtp.mail.dk"
    JMail.Sender = "mailto:admin@the-e-league.dk"
    JMail.Subject = request.form("emne")
    JMail.AddRecipient rs.fields("email")
    JMail.Body = request.form("note")
    JMail.Priority = 3

    JMail.Execute
response.write "Sendt til: rs.fields("email")<br>"
rs.movenext()
wend
%>

Endnu et tegn på jeg er træt...
Avatar billede nattevagten Nybegynder
23. maj 2003 - 23:49 #4
Her er en jeg selv bruger:

<%
Subject = REPLACE(REQUEST.FORM("Subject"),"'","''")
Message = REPLACE(REQUEST.FORM("Message"),"'","''")

'// DSN Less Connection
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
dbPath = "DBQ=" & Server.MapPath("db1.mdb")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & dbPath
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sql="SELECT TblNewsLists.ListName, TblNewsLists.ListEmail, TblNewsLists.NewsText, TblNewsListSignUp.ListID, TblNewsListSignUp.SignUpCompany, TblNewsListSignUp.SignUpName, TblNewsListSignUp.SignUpEmail, TblNewsListSignUp.SignUpNews, TblNewsListSignUp.Dato FROM TblNewsLists INNER JOIN TblNewsListSignUp ON TblNewsLists.ListID = TblNewsListSignUp.ListID WHERE TblNewsListSignUp.ListID="&Request.form("goto")
Rs.open sql, Conn, 1, 3
TotalRecs = Rs.recordcount

'// First we will create a message object that will serve as a
'// template for the merge.
'// The merge fields are marked with %% in the front and in the
'// end.
'// Note how we use merge fields even in the addRecipient method

set msgTemplate = Server.CreateObject( "JMail.Message" )

msgTemplate.From = "navn@mail.dk"
msgTemplate.FromName = "Nyhedsbrev fra ...."

msgTemplate.AddRecipient "<<"&"%%SignUpEmail%%"&">>", "%%SignUpName%%"

msgTemplate.Subject = subject
msgTemplate.ContentType = "text/html"

'// Replace Carrige retur and Linefeed
Dim QUOTE, LT, GT
QUOTE = chr(34)
LT = chr(60)
GT = chr(62)
Dim strng
    If INSTR(Request.Form("Message"),CHR(13)&CHR(10)) Then
        strng = Replace(Request.Form("Message"),CHR(13)&CHR(10),"<BR>")
        strng = Replace(strng,chr(34),"'")
    ELSE
        strng = Request.Form("Message")
    End If

msgTemplate.Body = "<html><head><TITLE>Nyhedsbrev fra ....!</TITLE><BODY BGCOLOR=#FFFFFF>"
msgTemplate.Body = msgTemplate.Body &"<b>Til: " &"%%SignUpName%%" &" " &"%%SignUpCompany%%" &"</b><P>"
msgTemplate.Body = msgTemplate.Body &"<h3>" &"%%ListName%%"  &"</h3><P>"
msgTemplate.Body = msgTemplate.Body & strng &"<P>"&"<P>"
msgTemplate.Body = msgTemplate.Body & "<HR noshade size=1>Ønsker du ikke længere at modtage disse nyheder, så gå..."

'// There, our message template is done. Next we create the mailmerge object.
set mMerge = Server.CreateObject( "JMail.MailMerge" )

'// Now, tell mailMerge to use the template we created earlier
mMerge.MailTemplate = msgTemplate

'// Okay lets do the merge. As we do an ADO resultset merge, we do not need to
'// specify each merge variable.
'// The RS is assumed to hold a ADO recordset.

rs.MoveFirst
do while Not rs.eof
    mMerge.Item( "SignUpCompany" ) = rs("SignUpCompany")&" "
    mMerge.Item( "SignUpName" ) = rs("SignUpName")&" "
    mMerge.Item( "SignUpEmail" ) = rs("SignUpEmail")
    mMerge.Item( "ListID" ) = rs("ListID")

    '// When the merge variables are finished, we replace all mergeFields
    '// in our template with the merge variables, using the expand() method.
    '// expand() returns a Message object.
    set msg = mMerge.Expand

    '// As usual we turn on logging and silent mode to handle possible errors.
    msg.Logging = true
    msg.silent = true

    if not msg.Send ( "smtp.mailserver.dk" ) then
      Response.write msg.log
    end if

rs.MoveNext
loop
%>
Avatar billede brops Nybegynder
24. maj 2003 - 10:33 #5
ellebaek jeg roder lidt med det.... Tror du at hvis jeg skriver JMail.ContentType = "text/html"
og så skriver koderne til HTML for link osv. det kunne virke
Avatar billede ellebaek Nybegynder
24. maj 2003 - 10:42 #6
det skal ikke kunne udelukkes...

Jeg kiggede på dette spg. der står at man ikke skal sætte nogle html-koder ind... Men hvis du skriver dem selv bør det også virke..!
http://www.eksperten.dk/spm/197053