Avatar billede helmutlotti Nybegynder
22. maj 2003 - 22:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Datoer til profiler i Outlook

Hejsa

Jeg opretter dagligt 1-2 nye kunder i min kundedatabase i Outlook. Dvs. alle mine kunder ligger pt. under en kategori med firmanavn. Når jeg kigger i toppen af alle mine kategorier står der navn, adresse, land, telefon osv.

Spørgsmål hvordan laver jeg en standard kunde-oprettelsesdato som kommer til at figurere på listen på lige fod med navn adresse osv..... så jeg øjeblikkeligt kan se, når jeg kigger ned over alle mine kunder, hvornår de er oprettet ?

På forhånd Tak

-t
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2003 - 22:35 #1
Mig bekendt ikke i Outlook. Det du har brug for er et Customer Relation Management program. Et sådant kan faktisk fås gratis (hvis du ikke har mere end 3 sælgere). Det kan downloades her http://www.channelcrm.dk/
Det er lidt kompliceret at komme igang med, men du kan styrre dine kunderelationer meget finere end med outlook (som det vist kan arbejde sammen med)
Avatar billede helmutlotti Nybegynder
22. maj 2003 - 22:52 #2
Nu er jeg nået så langt som at få oprettet en "oprettelsesdato" i bjælken over mine kunder, nu mangler jeg bare et sted at skrive datoen når jeg opretter profilen ????
Avatar billede helmutlotti Nybegynder
22. maj 2003 - 22:54 #3
Det kunne jo være lidt fedt at det bare skete automatisk når en ny profil blev oprettet ...
Avatar billede mortrr Praktikant
22. maj 2003 - 23:53 #4
Alle elementer i outlook har en CreatedDate, så mon ikke dine kontakter også har? Du kan tilrette hvilke felter der bliver vist. CreatedDate findes i den engelske under fx "All Post Fields"
Avatar billede mlhave Nybegynder
01. juni 2003 - 23:38 #5
Der er flere muligheder, du kan klikke på fanebladet "Alle felter" og vælg "Alle journalfelter" så kan du se feltet "Oprettet".
Alternativt kan du gå vælge "Vis", "Aktuel visning", "Telefonliste". Højreklik på et feltnavn og vælg "Tilpas aktuel visning" klik på "Felter" og vælg "Alle journalfelter" i bunden og dernæst kan du tilføje "Oprettet" til din visning.
Avatar billede mlhave Nybegynder
01. juni 2003 - 23:39 #6
Efter anden mulighed kan du jo så bare sortere efter "Oprettet" ... :o)
Avatar billede mlhave Nybegynder
16. juni 2003 - 19:52 #7
Er du kommet videre?
Avatar billede helmutlotti Nybegynder
16. juni 2003 - 23:19 #8
Hej Mlhave

Jeg er ikke komme videre. fanebladet "Alle felter" må du lige forklare mig hvordan jeg finder......
Og ellers tak for din interesse i problematikken :-)
-t
Avatar billede helmutlotti Nybegynder
16. juni 2003 - 23:23 #9
Når nu jeg er ved en outlook expert så kan det måske også være du kan svare mig på hvordan jeg får slettet alle de adresser som altid popper op når jeg skal til at skrive modtageradressen i "til". Jeg får en del spam, og det er lige som om at de adresser ligger sig ind i hukommelsen og bliver der, selvom de ikke er oprette under kontaktpersoner?
Avatar billede mlhave Nybegynder
16. juni 2003 - 23:45 #10
Hvis du dobbeltklikker på en af dine kontaker kommer der et vindue op med flere faneblade... det bagerste hedder "Alle felter"
Hvilken version af Outlook bruger du?