Avatar billede ubbe Nybegynder
28. november 2000 - 13:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ASP/ACCESS(AUTONUM)

Jeg har et problem med autonummerering, jeg har denne kode

Sql = \"SELECT * FROM brugerprofiler WHERE brugerid=\'\" & Session(\"brugerid\") & \"\' \"
Set Sql = Conn.Execute(Sql)

feltet \"brugerid\" er i db\'en sat til autonum, og session(\"brugerid\") kommer fra en loginside.

Problemet at den laver fejlen:
At dataen ikke passer med kriterie udtrykket. Jeg har prøvet at ændre feltet til et tekst felt, så virker det fint....og også skrevet Session(\"brugerid\") et andet sted, det virker også fint.

Jeg ville bare lige høre om det overhovedet kan lade sig gøre eller der er en lille finte.

???????????????????????????????
Avatar billede hornshoj Nybegynder
28. november 2000 - 13:46 #1
Du har sat \'-tegn omkring et tal, det mås man ikke. Fjen tegnene og prøv igen....
Avatar billede hornshoj Nybegynder
28. november 2000 - 13:47 #2
Sql = \"SELECT * FROM brugerprofiler WHERE brugerid=\" & Session(\"brugerid\")
Avatar billede carpediem Nybegynder
28. november 2000 - 13:47 #3
Prøv følgende. Jeg går ud fra at brugerid er et tal:
Sql = \"SELECT * FROM brugerprofiler WHERE brugerid=\" & Session(\"brugerid\")
Set Sql = Conn.Execute(Sql)
Avatar billede ubbe Nybegynder
28. november 2000 - 13:48 #4
Det må man kun med tekst eller hvad...
Avatar billede carpediem Nybegynder
28. november 2000 - 13:48 #5
Hmm. De må jo gå til hornshoj, da han jo var lidt hurtigere.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. november 2000 - 13:48 #6
Sql = \"SELECT * FROM brugerprofiler WHERE brugerid=\" & Session(\"brugerid\")

der var apostroffer ...
Avatar billede carpediem Nybegynder
28. november 2000 - 13:49 #7
Det er korrekt
Avatar billede ubbe Nybegynder
28. november 2000 - 13:49 #8
sorry men hornshoj var hurtigst.........tak for hjælpen.
Avatar billede ubbe Nybegynder
28. november 2000 - 13:50 #9
doooo det har jeg egentlig prøvet før. Når anyway takker