Avatar billede pri Nybegynder
22. maj 2003 - 11:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves equal joins mellem to forskellige databaser

Jeg har forsøgt at lave et view med tabeller fra db1 sammenkørt med view som henter data fra db2.
Databasen vil ikke lave joins mellem view fra db1 til tabel i db2.

Hvordan gør man? skal der defineres noget med datatyper i view eller....
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
22. maj 2003 - 11:28 #1
Hvad fejl får du?
Avatar billede pri Nybegynder
22. maj 2003 - 11:36 #2
cannot resolve collation conflict for equal to operation
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
22. maj 2003 - 11:39 #3
Du har forskellig sorteringsorden på de to databaser og laver join på varchar/char/nvarchar/nchar-felter.

Lav join om til

"on db1.dbo.Felt1 collate database_default = db2.dbo.Felt2 collate database_default"

Det får joinet til at bruge samme collation som den database, du arbejder i.
Avatar billede pri Nybegynder
22. maj 2003 - 11:54 #4
Skal jeg skrive collate database_default  eller skal jeg bruge navnet på en af mine 2 databaser db1 eller db2
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
22. maj 2003 - 11:55 #5
post din forespørgsel
Avatar billede pri Nybegynder
22. maj 2003 - 12:41 #6
Jeg har fået det til at virker, men hvad betyder "collate database_default"
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
22. maj 2003 - 12:44 #7
Collate betyder, at du beder serveren om at bruge en bestem collation (sorteringsorden) ved sammenligning af tekst-felter.

database_default betyder, at serveren vil bruge den collation, der er på den database, forespørgslen udføres i.