Avatar billede kristianp Nybegynder
22. maj 2003 - 09:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kommentar i compileret kode

Er det på nogen måde muligt at få inkluderet noget kommentar kode i den compilerede kode.
Jeg ønsker at få en bestemt kommentar linie der indeholder versionsnummeret på filen med i den compilerede kode.
Avatar billede quaid Nybegynder
22. maj 2003 - 09:59 #1
UltraEdit kan åbne denne, og redigere.
QD::
Avatar billede kristianp Nybegynder
22. maj 2003 - 10:04 #2
Min situation er denne at jeg bruger eclipse og visual source safe.
I java koden skriver jeg

/*
*$Author: $
*$Revision: $
*$Date: $
*/

Dette kan visual source safe tolke og sætter værdier ind når jeg checker ind og ud. f.eks

/*
*$Author: Klp $
*$Revision: 19 $
*$Date: 22-05-03 9:46 $
*/

Men nu vil jeg gerne have disse opl med i den compilerede kode, uden at skulle køre et aller andet ekstra program.
Avatar billede quaid Nybegynder
22. maj 2003 - 10:07 #3
ja men så hent UltraEdit, og åben din Class fil med denne.
Men har kilde koden, hvorfor så denne reverse-engineering?
QD::
Avatar billede kristianp Nybegynder
22. maj 2003 - 10:14 #4
Det skal være sådan at hvis man kikker på en produktionsmaskine, skal man kunne decompilere en enkelt class fil og se versionsnummeret, og man har ikke adgang til kildekoden.
Avatar billede websmith Nybegynder
22. maj 2003 - 10:20 #5
Hvad med i stedet at lave nogle final static felter som indeholder dine værdier. På den måde kommer de helt sikkert med i din kode, og derved også når du  decompiler

dvs.
final static double revision= 11.1
osv.
Avatar billede websmith Nybegynder
22. maj 2003 - 10:22 #6
Det kræver jo lidt manuelt arbejde, men tilgengæld virker det.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. maj 2003 - 10:24 #7
Kommentarer er ikke tilstede i den compilerede kode.

Sæt følgende ind:

private final static String Author = "$Author: $";
private final static String Revision = "$Revision: $";
private final static String Date = "$Date: $";

ind.
Avatar billede kristianp Nybegynder
22. maj 2003 - 10:24 #8
Det har jeg faktisk også brugt før, men nu ville jeg geren bruge vss funtionalitet til at håndtere versionsnumrene, så sker der ingen meneskelige fejl der.
Avatar billede kristianp Nybegynder
22. maj 2003 - 10:27 #9
arne v - Det var jo bare det der skulle til, takker