Avatar billede betahelix Nybegynder
21. maj 2003 - 18:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

!00 %cpu use (iexplorer.exe)

Windows XP prof er totalt reinstalleret, og jeg var lykkelig.
Endtil jeg nærmer mig en side som f.ex www.danskebank.dk
Jeh får ikke hentet meget af siden, endtil (ifølge taskmanager) går iexplorer op ¨på 100% cpu usage....

Jeg bliver ked... den er jo helt ren installeret.

Jeg prøver mig frem... ændre lidt på inet instillinger..., intet sker... sætter tilbage til standard...
Fjerner den syge hotfix som microsoft har sendt ud... intet
prøver at installere SUN java... intet

Jeg prøver at lukke internet explorer (ver 6.0 med alle opdateringer), men den lukkes ikk... eneste måde at lukke den på er med taskmanager, og "end process tree"

jeg er på bar bund...

hjælp
Avatar billede soda Nybegynder
21. maj 2003 - 18:38 #1
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg har haft et lignende problem, men bare med explorer.exe istedet for. Kunne være det samme.

Gå ind i regedit og udvid HKey_Classes_Root / SystemFileAssociations / .avi / shellex / PropertyHandler

Åben (Default) og slet, hvad en der står i den.

Dette skulle løse problemet. Dette gælder dog kun for XP SP1. Hvis du ingen Service Pack har installeret, så hjælper det ikke.
Avatar billede betahelix Nybegynder
21. maj 2003 - 20:06 #2
Nu har jeg prøvet at følge din vejledning, og genstartet, for at se om ændringe har hjulpet, og desværre... problemet fremkommer stadig

andre forslag?
Avatar billede soda Nybegynder
21. maj 2003 - 20:23 #3
Desværre ikke umiddelbart til den fejl meddelsen. Har du prøvet Windows Update ? - Kan være du evt. skal have nogle patches på, som kunne afhjælpe problemet :-/
Avatar billede betahelix Nybegynder
21. maj 2003 - 20:24 #4
har installeret ALT :-D,,,,, suk
Avatar billede soda Nybegynder
21. maj 2003 - 20:35 #5
Har du Windows XP SP0 eller SP1 ?

Er det kun på enkelte sider eller er det alle sider du har dette problem på?
Avatar billede betahelix Nybegynder
21. maj 2003 - 20:38 #6
Jeg har SP1, og nej, sjovt nok ikke alle sider...

www.danskebank.dk virker en sjælden gang i mellem...
www.eb.dk vil den heller ikke altid
der er mange andre sider den ikke vil..
Avatar billede betahelix Nybegynder
21. maj 2003 - 20:40 #7
hehe... sjovt nok virker den heller ikke på microsoft knowlage database hehe
Avatar billede soda Nybegynder
21. maj 2003 - 21:01 #8
Det lyder som om du har noget installeret, som laver revache. Hvad det er, er svært, at sige. Det er ikke noget som IE6 har gjort helt fra starten ? - Du har installeret nogle programmer før dette skete. Har jeg ret ?
Avatar billede betahelix Nybegynder
21. maj 2003 - 21:04 #9
skal jeg ikke kunne sige... for jeg har nogle fgaste programmer jeg bruger som jeg installeret..

norton firewall 2003
office 2k
bulletproof ftp client
deamon tools
messenger
PC-cillin 2000
Avatar billede soda Nybegynder
21. maj 2003 - 21:19 #10
Jeg ville umiddelbart være mistænksom på Norton Firewall eller PC-Cillin 2000. De andre har jeg selv prøvet, men giver ikke mig problemer. Kunne kan self være det er anderledes hos dig, men det vides ikke :-/

Har du mulighed for at tage et image af din nuværende installation og prøve, at reinstallere WinXP fra bunden af ? - Ved det er en nødløsning, men jeg er løbet tør for ideer på netop dette problem.