Avatar billede mariay Nybegynder
21. maj 2003 - 18:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nye vinduer via link i Dreamweaver

Hej

Jeg ønsker ikke decideret kode, men en kort opskrift på hvordan jeg i Dreamweaver laver et popopvindue (med mine indstillinger) via et link.

Jeg laver det vha. behaviors i DW, Event: onClick, Action: OpenBrowserVindow. Det virker fint og vinduet popper op, men man kan ikke se at det er et link, da kurseren ikke skifter som ved alm. link - dvs. curseren bliver ikke til en hånd osv.

Jeg tror problemet er, at det ligger som p tag, men hvis jeg laver a tag popper siden op samtidig med at den også skifter, hvilket ikke er meningen.

Jeg arbejder i frames, men det skulle da virke.

Vil lige gøre opmærksom på at jeg skal kunne lave flere forskellige links, men forskellige pop op vinduer på samme side.

Beklager den lange forklaring, håber det giver mening.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. maj 2003 - 19:04 #1
Du skal når du markerer en tekst (ligegyldigt om det ligger i <p>, <span> etc.) i properties boksens link felt, skrive # - og først derefter vælge Open Browser Window.

Så vil din kode fx. i et <p> tag se således ud:

<p><a href="#" onclick="openBrowserWindow('blabla')">tekst her</a></p> - og så er teksten det der hedder et "nulllink" med en event på. Og så er "hånden" aktiv.
Avatar billede mariay Nybegynder
21. maj 2003 - 19:14 #2
Det har jeg også prøvet - og har lige prøvet nu igen. Resultatet bliver at vinduet kommer op som det skal og agerer som link, MEN vinduet, hvor man kommer fra skifter også?!?  Hvad gør jeg?

<a href="#" class="brodtekst-link" onClick="MM_openBrWindow('payment.php','Payment','scrollbars=yes,resizable=yes,width=500,height=400')">registration and payment notes</a>
Avatar billede mariay Nybegynder
21. maj 2003 - 21:23 #3
Er der virkelig ingen, som kan greje den her. Er det et bug i Dreamweaver?
Avatar billede krogge Nybegynder
21. maj 2003 - 21:28 #4
prøv denne <a href="java script:void(0)" onMouseDown="MM_openBrWindow('filnavn.php','','width=300,height=320')">
Avatar billede mariay Nybegynder
21. maj 2003 - 21:56 #5
Juhuuu... nu virker det. Alletiders, tak for det.
For at andre lige kan få glæde af det, kan jeg sige at man blot skriver

java script:void(0)

i Link feltet under Properties og ellers lader Dreamweaver klare resten. Smart.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
22. maj 2003 - 09:13 #6
Det er noget tjat at # skifter opener siden - vinduet vil dog springe til top, men det kan en return false; sidst i event'en klare.

Det er i mine øjne mere korrekt, da javascript ikke har meget at gøre i en link handler.