Avatar billede illmatic Nybegynder
21. maj 2003 - 17:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

insert into hjælp

hej allesammen
jeg har et lille problem.
Starter med at vise min kode:

<?
if($kodeord == "admin_kodeordet"){
    echo "Linket er tilføjet - Tryk <a href=\"index.php\">Her</a> for at se link !";
mysql_connect("localhost", "d2", "morfar");
mysql_select_db("d2");

mysql_query("INSERT INTO links (id, link, kategori, oprettet_af, text) VALUES ('$id', '$link', '$kategori', '$oprettet_af', '$text')");

} else {
?>
<form method=post onSubmit="submitonce(this)" action=<? echo $PHP_SELF; ?>>
Brugernavn: <? $foresp = mysql_query("SELECT * FROM brugersystem WHERE brugernavn='$_SESSION[brugernavn]'");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
echo "<b>$_SESSION[brugernavn]</b>"; } ?><br>
<input type="password" name="kodeord"><br>
link:<br>
<input type=text name=link><br>
Kategori:<br>
<select name="kategori">
<?

$foresp = mysql_query("SELECT * FROM kategori order by id");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
echo "<option value=\"$data[id]\">$data[navn]<br></option>";
}
?>
</select>

<input type="SUBMIT" value="Tilføj Link">

Noget af en ordentlig omgang hva?
nå men det jeg ik kan finde ud af er:
Når den indsætter: "oprettet_af" ind i databasen, skal den nærmest vide at det er den bruger man er logget ind med den indsætter. dvs at oprettet_af skal byttes ud med "brugernavnet" når den sættes ind i db'en. hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede illmatic Nybegynder
21. maj 2003 - 17:52 #1
(glemte denne her:
<TEXTAREA NAME ="text" ROWS ="10" COLS ="40"></TEXTAREA><br>)
Avatar billede illmatic Nybegynder
21. maj 2003 - 17:59 #2
ok harfået det til at virke:
mysql_query("INSERT INTO links (id, link, kategori, oprettet_af, text) VALUES ('$id', '$link', '$kategori', '$data[brugernavn]', '$text')");