Avatar billede playmo Nybegynder
21. maj 2003 - 15:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

RMI Server vil ikke starte

Har problemer med, at min server ikke vil bindes i RMIRegistry med flg. kodelinie:

Naming.rebind("//localhost/hello", ahallo);

Jeg får flg. runtime exeption:

ShapeList server main: RemoteException occurred in server thread; nested exception is:
java.rmi.UnmarshalException: error unmarshalling arguments;

nested exception is:
java.lang.ClassNotFoundException: Hello_Stub

Jeg har prøvet med forskellige formater af URL'er. RMI Registry kører og jeg andvender en policy fil uden restiktioner, så jeg tror ikke det er her problemet ligger. Er der nogen, der har nogle ideer til, hvorfor jeg ikke kan få verden mest sinmple RMI Server til at køre?
Avatar billede soreno Praktikant
21. maj 2003 - 15:33 #1
Har du lavet en rmi compile:

rmic Server

?
Avatar billede playmo Nybegynder
21. maj 2003 - 15:38 #2
Ja, og både stub og skeleton fungerer.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2003 - 15:40 #3
URL er OK (jeg plejer at prefixe med rmi: men det er ikke nødvendigt).

Fejlen skyldes formentlig at Hello_Stub.class ikke er i RMIREgistry's
classpath.

Prøv at starte registry med en bat-fil:

set CLASSPATH=C:\rod-dir-for-stub
rmiregistry
Avatar billede soreno Praktikant
21. maj 2003 - 15:40 #4
Så prøv:
Naming.rebind("hello", ahallo);
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2003 - 15:42 #5
RMIRegistry skal nemlig bruge stub.
Avatar billede soreno Praktikant
21. maj 2003 - 15:43 #6
Så må grunde til det virker hos mig være at jeg altid starter registry op fra samme directory som .class filerne.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2003 - 15:45 #7
Det gør man ofte.
Avatar billede playmo Nybegynder
21. maj 2003 - 16:01 #8
Arne_V : Nu kører det, tak for det. Du har lige reddet mit liv.. :)

En lille ting til, er det muligt at køre registry fra et andet bibliotek, hvor bat filen ligger..?

Jeg kan ikke lige se min accepter svar knappen, men du skal nok få point når jeg kan finde dem :)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2003 - 16:07 #9
Ja det burde være muligt.

Bare CLASSPATH peger på class-filerne og rmiregistry enten er
i PATH eller kaldes med fuld sti.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2003 - 16:09 #10
Du kan ikke acceptere mit svar fordi Eksperten ikke helt har fået
registreret det som et svar.

Det er et problem der ses engang imellem.

Det plejer at kunne løses ved at du eller en anden ligger et svar.

Så kan du acceptere mit svar og afvise det andet svar.
Avatar billede playmo Nybegynder
21. maj 2003 - 16:09 #11
Lige en ting til..... hvor er den accepter svar knap..??
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2003 - 16:29 #12
Jeg tror først at den dukker op ved et andet svar se min 16:09:06
kommentar.
Avatar billede playmo Nybegynder
21. maj 2003 - 16:53 #13
prøver lige selv at skrive et svar her, så kan vi se om det er muligt at acceptere
Avatar billede playmo Nybegynder
21. maj 2003 - 16:53 #14
sådan, værsgo og tak for hjælpen