Avatar billede spile Nybegynder
21. maj 2003 - 13:39 Der er 6 kommentarer

headers. redirect etc.

jeg har et lille script hvor man kan vinde nogle point, men jeg kan ikke kontrolere om det er mit script der laver en redirect eller man barre selv skrive det i url.
det bliver en get i http_request method der der nogle der lidt gode ideer til en løsning. ?? således at man ikke slev kan kører scriptit men kun kan blive redirectet til det. ?
Avatar billede hstenbaek Nybegynder
21. maj 2003 - 13:56 #1
side1.asp:
<%
session("redirect_ok") = true
server.transfer "side2.asp"
%>

side2.asp
<%
if session("redirect_ok") = true then
  point = point + 1
end if
session("redirect_ok") = false
%>

obs! server.transfer kan kun bruges på en win2000 server - hvis du er hostet på en NT så giv lige besked ;-)
Avatar billede hstenbaek Nybegynder
21. maj 2003 - 13:58 #2
I det hele taget burde du kunne bruge at gemme dine parametre i dine session variabler og så bruge response.redirect
Avatar billede spile Nybegynder
21. maj 2003 - 14:10 #3
ja men har jeg også brugt men det hjælper ikke da en session gælder alle sider.
Avatar billede spile Nybegynder
21. maj 2003 - 14:14 #4
jeg tænkte på om der var en http_header der kunne fortælle lidt mere end http_referer og request_method
men det kan sku være at der kommer noget andet i de to om man bruger en server.transer jeg prøver lige og vender tilbage.
Avatar billede hstenbaek Nybegynder
21. maj 2003 - 14:19 #5
så forstår jeg ikke helt hvad det er du har! Er det et clientside java script der skal poste den GET?
Avatar billede spile Nybegynder
21. maj 2003 - 14:23 #6
Yes. det er et spil jeg har købt så jeg kan ikke pille idet. og hele scriptet kører i samme side så din sesion = true vil være sat ok når man starter spille og man vil så kunne åbne en browser til og skrive det der skal stå og få points.