Avatar billede larskrimi Novice
28. november 2000 - 00:19 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

WORD 2000 vil ikke gemme min fil!!!!

Jeg har etMEGET presserende problem. Jeg sidder og arbejder med et dokument i WORD2000. Problemet er, at word nægter at gemme dokumentet på nogen af mine harddisk. Fejlmeddelelsen lyder på at disken er fuld, eller der er for mange kopier af dokumentet åbent. Der er masser af plads på samtlige af mine harddiske, og jeg har kun den ene kopi åbent, SÅ HVAD FANDEN ER SÅ WORDS PROBLEM!!!!!!????????? Det eneste den tilsyneladende godt ville, var at gemme på a-drevet, problemet her er bare, at dokumentet er noget større end en diskette. Jeg kunne MEGET godt tænke mig at gemme mit arbejde, så hvad fanden kan jeg gøre? Lige nu må jeg jo bare lade min computer stå tændt, men det er jo ikke voldsomt holdbart i længden...

Jeg ville blive meget glad for hurtige svar, da frygten for strømafbrydelse, eller måske nok mere sandsynligt, at windows går ned er relativ ubehagelig...
Avatar billede enes Nybegynder
28. november 2000 - 00:24 #1
hmm...
Avatar billede stigc Nybegynder
28. november 2000 - 00:24 #2
hvad med at åbne en ny version af Word, og kopier det hele over i denne, og så prøve at gemmme!
Avatar billede parazite Nybegynder
28. november 2000 - 00:25 #3
Har du mulighed for at cut\'n\'paste dokumentet over i et andet text-program, og så geninstallere Word?
Avatar billede stigc Nybegynder
28. november 2000 - 00:27 #4
evt. kopi/paste over i powerpoint!
Avatar billede parazite Nybegynder
28. november 2000 - 00:30 #5
Eller FrontPage (ydrk!). Næsten alle Microsoft programmer burde kunne klare det. :o)
Avatar billede stigc Nybegynder
28. november 2000 - 00:32 #6
ja det virker faktisk. Har lige prøvet det!

Noget af formateringen ryger, men du kan beholde det skrevende.....
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2000 - 00:53 #7
Prøv lige noget andet. Luk alle andre programmer ned, som kan lukkes ned uden at word bliver berørt.

Hvis det stadig ikke vil, så prøv at lade som om du vil sende dette dokument som e-mail og se hvad den så siger til dette. Bringer den det færdig, ja så har du dokumentet liggende i din mail og så er det da i det mindste gemt.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. november 2000 - 01:18 #8
Jeg har faktiskt det samme problem en gang i mellem.

Det jeg plejer at gøre er at Copy/paste teksten over i Wordpad og så gemme derfra. Godt nok mister man formateringen, men teksten kan du da beholde...

Har simpelthen prøvet alt for at undgå den fejl, men den dukker altså op hos mig i ny og næ...
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2000 - 01:22 #9
Jeg tror altså godtnok, at der er noget som halter ved installationen af Word. Næste gang i formatere, så start efterfølgende med at installere word først. Lav en kør alt fra harddisk installation ved det i skal bruge.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. november 2000 - 01:32 #10
/kharder

Jeg har formaterer jævnligt så jeg ved det ikke er problemet. Jo jeg har nye drivere og masser af RAM.
Jeg vil skyde på jeg har forsøgt at installere det på en ren maskine en 20-25 gange så noget galt er der altså.
Men skidt... Der bliver alligevel formateret i ny og næ...
Avatar billede parazite Nybegynder
28. november 2000 - 01:37 #11
Har heldigvis ingen problemer i den retning. :o)
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2000 - 07:10 #12
Så er der et eller flere af de programer du har installeret, som word ikke rigtig kan forlig sig med. Hvilken word nikolajdu er det du har?

Jeg har oplevet tilsvarende på et kursuscenter, hvor jeg sad ved en PC\'er, som heller ikke kunne forlig sig med word. Hvad den netansvarlige fandt ud af, ved jeg ikke, da jeg var færdig der inden problemet var løst. Jeg har oplevet en ligende tilfælde en enkel gang på min egen maskine. Her foretog jeg en genisntallering af word, og så har jeg ikke oplevet det siden.
Avatar billede lbs Nybegynder
28. november 2000 - 08:41 #13
fordi word stinker!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. november 2000 - 09:25 #14
Kharder

Office 2000 Pro venligst sponsoreret af arbejdet... Har også prøvet på forskellige styresystemer. NT, ME og nu igen 98. Men bare lad det ligge...
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2000 - 21:55 #15
Undskyld, men den sponsorering. Der kan vel ikke være fejl på CD-rommen. Kan nemlig forekomme.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2000 - 21:56 #16
Du kunne vel ikke prøve at låne en anden CD-rom sådan lige for at se?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. november 2000 - 23:50 #17
Jeg har faktisk prøvet både med en anden version af win 98 og en anden version af Office 2000... Men kharder lad være med at bryde dit hovede for meget... Jeg har problemet, men det er ikke så stort da jeg yderst sjældent bruger tekstbehandling...

/Nikolaj
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2000 - 08:33 #18
Ok lukker du så spørgsmålet?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2000 - 08:35 #19
Eller så er der Staroffice, den er konvetibel med word. ja med helle officepakken www.sun.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. november 2000 - 09:11 #20
/kharder

Nu er det jo ikke mit spørgsmål... Jeg konstaterede bare at jeg havde samme problemer... Måske det kunne bidrage til efterforskningen...

Har lavet et spørgsmål som tak for venligheden anyway...

se her

http://www.eksperten.dk/spm/35738

/Nikolaj
Avatar billede larskrimi Novice
29. november 2000 - 21:07 #21
Tak for alle svarene, selv om jeg ikke rigtigt kunne bruge nogle af dem. Jeg prøvede alle jeres forslag undtagen dem hvor man mister formatteringen. Dette var jeg meget lidt interesseret i, da mit dokument bestod af ca. 50% equation editor-objekter, som jeg meget gerne ville beholde... Elleres har jeg copy/pastet i stor stil mellem det ene og det andet, med samme resultat, at  det ille kunne gemmes. Jeg fandt med udelukkelsesmetoden frem til, hvor problemet lå. Det var netop et Equation-objekt, som åbenbart havde mistet sit \"link\" til WORD, så programmet ikke kunne identificere det (!!!??????) Da jeg slettede dette objekt og lavede et nyt magen til virkede det fint.... Så hvad kan man sige udover at MICROSOFT STINKER!!!!!!!!!! (I skal nok få jeres point!!!)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. november 2000 - 21:21 #22
Fedt du fandt en løsning. Bare ærgeligt jeg ikke kan bruge den, for jeg hiver ikke objekter ind, så det kan ikke være det i mit tilfælde..
Avatar billede larskrimi Novice
29. november 2000 - 22:46 #23
Trist....