Avatar billede finmand Nybegynder
21. maj 2003 - 08:45 Der er 2 kommentarer

Billedeformat og skabeloner

Hej
Jeg skal bruge et billede til en skabelon i WordPerfect, har ikke selv programmet og kender det ikke.
Hvilken formater kan jeg bruge. Hvordan har WordPerfect det forresten med billeder.
Og hvis i ellers har nogen gode råd.
Avatar billede x-lars Novice
24. maj 2003 - 15:35 #1
WordPerfect håndterer de fleste grafikformater helt fint, men har også sit eget grafikformat, som hedder .WPG.

WP har ingen særlige problemer med indsatte grafikfiler, og jeg synes også, at de er nemmere at styre i WP end i f.eks. Word. En af de meget få punkter, hvor Word er nemmere at styre, er derimod tegning direkte i dokumentet.

Fona slutsælger i øvrigt i øjeblikket WordPect 2000 pakken, hvori bl.a. WP9 på dansk indgår. Hverken WP 10 eller 11 desværre oversat til dansk. Jeg har set pakken til 100 kr. og en enkelt til en rund 10'er!

I min erfaring er det en langt bedre tekstbehandler. Til gengæld er regnearket ikke så suverænt.
Avatar billede nuuvi Nybegynder
30. juni 2003 - 23:49 #2
Jeg vil også støtte mig til WP frem for word. X-lars der er forresten intet vundet ved 10'eren, har haft den på engelsk men røg hurtigt tilbage i 9'eren...

Regnearket er faktisk også bedre end excel, bare sværere at komme i gang med...