Avatar billede loves Nybegynder
20. maj 2003 - 21:43 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

selvstændig application/access baggrund

Jeg har nu i et godt stykke tid forsøgt at følge tidligere spørgsmål omkring hvordan man fjerner baggrunden i en .mdb(så man kan nøjes med at have sine formularer kørerne hvilket ser lidt mere app-agtigt ud). Jeg har forsøgt moses' svar fra

http://www.eksperten.dk/spm/31400

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
    SendKeys \"% n\", True
    AppActivate \"MitProgramnavn\"
End Sub

men kan ikke få det til at virke. Den lukker fint nok ned for access-baggrunden, men jeg har problemer med at få min formular til at poppe op. Min database er konfigureret til at starte i den den omtalte formular men det gør den altså desværre ikke på denne måde, den åbner et access-vindue med det navn som man tildeler sin app. under >>funktioner>>start men som er tomt??? Er der nogen der kan uddybe moses fornævnte svar eller høre på ovenstående hvad jeg gør forkert?
Avatar billede terry Ekspert
21. maj 2003 - 12:27 #1
Avatar billede loves Nybegynder
21. maj 2003 - 13:14 #2
Ja ok Terry, men det er altså en smule for kompliceret for mig, og efter som det er en eksamensopgave er det nok bedst at kunne forsvare sin kode. Jeg kan forstå at jeg må tage til takke med at minimere mit vindue og det er også fint nok, tror bare jeg mangler en lille smule hjælp til moses tidligere diskussion... andre ideer??
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. maj 2003 - 17:16 #3
andre ideer??
Mener du en anden løsnings end moses. Så har jeg da et par stykker.
Vh Henrik
Avatar billede loves Nybegynder
21. maj 2003 - 18:27 #4
Lyder godt... ?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. maj 2003 - 18:38 #5
Hej , det jeg tænkte på i forbindelse med ikke at vise vinduet, er den indbyggede makrofunktion, eller vba.
    'Skjul vindue (F11)
DoCmd.RunCommand acCmdWindowHide

      'Vis vindue (F11)
DoCmd.RunCommand acCmdWindowUnhide

I makro.
Kør kommando  "Skjul vindue"
Kør kommando  "Vis vindue"

Så var tanken den at der køres en gange skjul vindu, Hvergang ved opstart.
Du kan så via en speciel ordre åbne den anden makro, der viser vinduet. Hvis du ikke vil havde muglighed for at starte med SHIFT kan du bare spærre for det. Ordren til makro start er:
c:\....\access.exe "c:\...\mindatabase.mdb" /x minmakro
Der skal køres fra windows i KØR.

Vh Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. maj 2003 - 18:46 #6
Er du så smart lukker du også alle menulinjer , det gør du med ordren:
DoCmd.ShowToolbar"Menulinje",acToolbarNo
Lukker de nævnte menulinjer, og til åbning ændres den til:
DoCmd.ShowToolbar"Menulinje",acToolbarYes

Vh Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. maj 2003 - 18:48 #7
Rettelse:
DoCmd.ShowToolbar"Menulinje",acToolbarNo
Lukker kun en menulinje pr ordre.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. maj 2003 - 18:58 #8
Ps ?
Der er 28 faste menulinjer.
Så der er noget skrivearbejde.
Vh Henrik
Avatar billede terry Ekspert
21. maj 2003 - 19:01 #9
Hi Henrik, hvis ikke jeg tar fejl, så DoCmd.RunCommand acCmdWindowUnhide
gemmer den aktiv vindue og IKKE Access vinduet!

Loves, there is NO standard functions in Access to do what you want, it MUST be done with API calls and this is NOT something which can be explained in five minutes to help you with you exam. Its a hard life but the example given DOES work and points are given for a correct answer NOT 11 to your exam :o)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. maj 2003 - 19:03 #10
Tak for det terry, så er den ide ødelagt.
Avatar billede loves Nybegynder
21. maj 2003 - 19:19 #11
Hvad mener du med 11 jeg skal da have 13.. (skal lige siges at det er et data/sprog-studie og de programmeringsmæssige krav ikke er særligt høje,,) Hvad med Moses svar som jeg refererede til tidligere? han påstår jo hårdnakket at det kan lade sig gøre? Hvad er det med ALT+n (%+n) ! det er vel bare de taster tryk han sender med sendKeys? der virker ikke i min access...
Avatar billede terry Ekspert
21. maj 2003 - 19:28 #12
Not in mine either :o)
Avatar billede loves Nybegynder
21. maj 2003 - 20:20 #13
ok.. well thanks both of you..
Avatar billede terry Ekspert
21. maj 2003 - 20:22 #14
selv thanks, and all the best to your exam!
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. maj 2003 - 20:32 #15
loves
Det der %n virkede heller ikke på min maskine, og tak for poient.
Vh Henrik