Avatar billede tkoc Nybegynder
20. maj 2003 - 20:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Win98 logon på win 2k domain

Jeg har en ny windows 2000 server som er domain controler for mine 98 clienter. og jeg har et problem med at få logon script til at virke på dem den køre det ikke når den starter men jeg kan godt køre dem manuelt
Avatar billede riversen Nybegynder
20. maj 2003 - 20:13 #1
der skulle ikke være nogen forskelle. Bat filen skal som altid tilføjes under brugerprofilen...er det som det skal være?
Avatar billede tkoc Nybegynder
20. maj 2003 - 20:16 #2
ja filen hedder klasse.bat og der er ingen forskel men den logger bare ind uden at køre scripte
Avatar billede riversen Nybegynder
20. maj 2003 - 20:18 #3
og du har sat klient programmet til at logge på domæne
Avatar billede tkoc Nybegynder
20. maj 2003 - 20:20 #4
ja
Avatar billede riversen Nybegynder
20. maj 2003 - 20:22 #5
så skal det også virke, så tror vi snakker forbi hinanden
Avatar billede tkoc Nybegynder
20. maj 2003 - 20:25 #6
jeg tror at ploblemet er navnet på domainet
det hedder oestofte.local men som netbios navn hedder det oestofte skulle min win98 client så ikke kunde finde det domain oestofte
Avatar billede jfuvan Nybegynder
20. maj 2003 - 20:35 #7
kære tkoc

jeg kender problemet, men tror på, at du er inde på noget af det rigtige, ser frem til at problemet er blevet løst

jfuvan
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2003 - 20:57 #8
Normalt er Win98 ikke lavet til at logge på Win2000 DC.
Kig på denne guide, der viser hvordan man tilmelder en Win98 klient til et Win2000 domæne:

http://webguider.dk/HeleIndholdet.asp?Nyheder

Kig på 9. lektion

Jeg ved ikke om det løser dit problem...... bare et bud

Hvordan ser dit login script forøvrigt ud ??
Avatar billede kdn Nybegynder
21. maj 2003 - 08:35 #9
Er du sikker på at du har lagt logonscript'ene det rigtige sted !!!
De skal ligge her:

C:\WINNT\SYSVOL\sysvol\domain.dk\scripts\logon.bat

Det virker hos mig...

//kdn
Avatar billede kdn Nybegynder
21. maj 2003 - 08:58 #10
- og selvfølgelig skrive bat-filens navn udfor "Logon Script" under "Profile" for hver bruger.
Denne metode bruges uden at bruge Poledit på W98...

//kdn
Avatar billede jfuvan Nybegynder
26. maj 2003 - 00:06 #11
tak det virker