Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
20. maj 2003 - 14:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Visio XML parser

Med Visio kan man gemme et diagram som en XML-fil. Er der nogen der kan foreslå mig den _nemmeste_ måde at parse denne XML-fil til objekter i C#?
Avatar billede erve Nybegynder
20. maj 2003 - 15:15 #1
Lidt snyd for svaret kommer fra et andet spørgsmål, men nedenstående har jeg selv til at virke.

public void parseXML()
    {
      XmlTextReader xmlReader;

      try
      {
        xmlReader = new XmlTextReader(@"http://www.a.dk/config.xml");
      }
      catch (WebException)
      {
        throw new WebException("Der opstod fejl med at hente xmlfilen fra nettet");
      }

      try
      {
        while (xmlReader.Read())
        {
          if (xmlReader.Name != "")
          {
            for (int i = 0 ; i < xmlReader.AttributeCount; i++)
            {
              xmlReader.MoveToNextAttribute();
            }
      catch (WebException)
      {
        throw new WebException("Forbindelsen mistet");
      }
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
20. maj 2003 - 22:30 #2
Når jeg sætter det der ind kan den ikke finde WebException og XmlTextReader
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
20. maj 2003 - 22:35 #3
jo, den kan godt finde XmlTextReader nu hvor jeg har tilføjet en bestemt "using" til, men den kan ikke finde WebException, jeg ved ikke hvilken "using" jeg skal bruge til den.

Er der evt. et generelt sted jeg kan se det? Jeg kan ikke finde nogen flot API ligesom Java har.
Avatar billede vux Nybegynder
21. maj 2003 - 10:17 #4
Namespace't for WebException er System.Net

Du kan evt. bare bruge en standard Exception hvis dit program ikke er en webapplication: så skriver du noget i retning af

catch (Exception E)
{
  // Gør et eller andet med E - fx. udskriver E.message (eller hvad den nu hedder)
}
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
21. maj 2003 - 15:53 #5
tak det virker, dog ikke særligt tilfredsstillende synes jeg ...