Avatar billede khul Nybegynder
20. maj 2003 - 11:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Random punkt i flashfilmen

Hejsa

Jeg har et problem angående min random funktion som skal vise et vilkårligt spørgsmål i min flashanaimation (skal springe til et af 5 steder i filmen).

Jeg har følgende Actionscript i Flasfilmens første frame:

var spg=random(5);
if (spg==0) {
    _root.gotoAndPlay("spg1");
} else if (spg==1) {
    _root.gotoAndPlay("spg2");
} else if (spg==2) {
    _root.gotoAndPlay("spg3");
} else if (spg==3) {
    _root.gotoAndPlay("spg4");
} else if (spg==4) {
    _root.gotoAndPlay("spg5");
}

Hvis jeg publisher filmen og åbner min .swf med Flash virker min intention og der vises et vilkårligt af de 5 spørgsmål. Når jeg åbner .swf filen i Internet explorer får jeg kun vist spørgsmål 1 hver gang!

Hvad skyldtes at min indledende Actionscript kode bliver ignoreret?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede thulstrup Nybegynder
20. maj 2003 - 12:06 #1
Jeg kan ikke se nogen grund til at det ikke også skulle virke i en browser. Tilgengæld kan jeg se at du bare kan skrive:

var spg = random(5)+1;
gotoAndPlay("spg"+spg);
Avatar billede khul Nybegynder
20. maj 2003 - 14:50 #2
Jeg har fundet ud af at det virker i en Opera og Netscape browser men ikke i en Explorer!!??
Avatar billede mat Nybegynder
20. maj 2003 - 14:54 #3
tror du ikke bare at du har været (u)heldig og fået 1 hver gang du har testet, det er jo trods alt ikke så stort et interval? :)

mvh mat
Avatar billede khul Nybegynder
20. maj 2003 - 15:01 #4
Den kode jeg har indsat er kun et uddrag - jeg har ialt 20 spørgsmål og får stadig spg 1 hver gang - så jeg tror ikke at problemet ligger i statistisk usikkerhed :-)
Avatar billede thulstrup Nybegynder
20. maj 2003 - 15:49 #5
Prøv lige at se om du også kun ser frame et her:
http://www.overdose.dk/eksperten/spm354822.html

Det er 10 frames med framelabel navn spm1 - spm10. I frame 1 ligger scriptet:

stop();
var spg = random(5)+1;
gotoAndStop("spg"+spg);
Avatar billede thulstrup Nybegynder
20. maj 2003 - 15:50 #6
det er selvfølgelig:
var spg = random(10)+1;
istedet...
Avatar billede khul Nybegynder
20. maj 2003 - 15:52 #7
Nej - der kommer random 1-10 med andre ord det virker

Jeg prøver at sætte din kode ind og vender tilbage!
Avatar billede thulstrup Nybegynder
20. maj 2003 - 15:53 #8
Du kan evt. hente fla'en her:
http://www.overdose.dk/eksperten/spm354822.fla
Avatar billede khul Nybegynder
20. maj 2003 - 16:15 #9
Nu har jeg fået skidtet til at virke ved at bruge cellb10ck .fla fil
Jeg er ikke helt klar over hvad der gjorde udslaget eller se den store forskel fra det eksisterende kode - men pyt det virker

Hvis du cellb10ck poster et svar er pointene dine! og tak for hjælpen
Avatar billede thulstrup Nybegynder
20. maj 2003 - 16:24 #10
Det var så lidt!