Avatar billede morton Nybegynder
20. maj 2003 - 09:11 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

xp problemer i W2k domæne

Jeg har oprettet et w2k domæne (mixed mode). Alle mine w2k arbejdsstationer fungere, men mine xp arbejdsstationer fungere ikke korrekt. Jeg har ikke rettigheder til domænet selv om jeg logger på med en domæne administrator. Jeg kan godt tilgå netværksresurser (drev, mail osv.) og pinge maskinen. Desuden er logon tiden steget meget for alle arbejdsstationer (både xp og w2k).
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2003 - 16:50 #1
Prøv at kigge på http://webguider.dk/w2kserver.asp lektion 13 og se om du gør det korrekt.
Avatar billede morton Nybegynder
20. maj 2003 - 16:59 #2
Arbejdsstationerne er meldt ind i domænet i forvejen. Jeg har opgraderet mit domæne fra NT40 til 2000.
Avatar billede webcon Nybegynder
20. maj 2003 - 22:44 #3
Hvad er det som ikke virker ??
Avatar billede morton Nybegynder
21. maj 2003 - 08:18 #4
når jeg forsøger at ændre brugerindstillinger (tilføje brugere til maskinen)...kan jeg KUN vælge lokale brugere - IKKE brugere fra domænet som normalt. Det er som om maskinen ikke rigtigt har fat i domænet.
Avatar billede triaxtc Nybegynder
26. maj 2003 - 22:54 #5
Hvis du havde domænet før du opgraderede, så prøv dette:
Log på som lokaladministrator på XP klienten, meld den ud af domænet og over i en tilfældig workgroup, f. eks. "workgroup", meld derefter klienten ind i domænet igen. Hvis du efter manøvren opdager, at skrivebordet ændrer sig, så har du succes!
Avatar billede webcon Nybegynder
26. maj 2003 - 23:27 #6
Hvis XP-klienten fortsat ikke får fat i domænet efter udmeldelsen/indmeldelse igen, så kontroller om du har sat IP-adressen korrekt, subnet-mask og default gateway. Husk også at angive DNS server. Det er vigtigt at PC´en står i samme sub-net.
Avatar billede morton Nybegynder
03. juni 2006 - 18:04 #7
Tak for svar - det var alle gode bud :-) og ledte mig i den rigtige retning.