Avatar billede beltzer Nybegynder
27. november 2000 - 17:42 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan man overfører alt hvad der står i en listboc til et word eller excel ark (HASTER)

Hej alle

Håber at nogle kan hjælpe mig med dette problem

jeg har nogle informartioner i en listbox som skal bruges i andre programmer så mit spørgsmål lyder:

kan man overfører alt indholdet af en listbox til word via en knap og alt indhold til excel via en anden knap???

Med venlig Hilsen
Anders C. Pedersen
Avatar billede blazer Nybegynder
27. november 2000 - 18:23 #1
kan man....hvis der ikke er noget der svarer inden så har du et svar fra mig inden kl.10

(har ikke vb på denne computer)
Avatar billede blazer Nybegynder
27. november 2000 - 21:25 #2
Ok....i dit spørgsmål står der word ELLER excel... så jeg har valgt med word...excel er nogenlunde det samme....det du gør er:
1.Klik på project...references...sæt kryds i Microsoft word 9.0 libary!

så skal du starte word....

nu kan du med følgende kode skrive i et word dokument

For X = 0 To List1.ListCount
Word.Selection.TypeText List1.List(X)
Selection.TypeParagraph
Next

det kræver at du har lavet et blankt dokument..men det kan du oxo gøre ved at skrive

Word.Documents.Add , , wdNewBlankDocument

(i visual basic)

Hvordan du vil starte word er op til dig...hvis du vil have vb til automatisk at gøre det er jeg sikker på at jeg nok oxo kan assistere dig i det problem!

Selvom dette er en lille koed ligger der sq et lidt større arbejde bag :)
Avatar billede beltzer Nybegynder
28. november 2000 - 17:46 #3
det vil jeg da også gerne have....
Avatar billede blazer Nybegynder
28. november 2000 - 18:47 #4
først vil jeg liiige have at vide hvorfor tdaugaard fik opint i spørgsmålet med printeren og ikke jeg!
Avatar billede beltzer Nybegynder
28. november 2000 - 18:53 #5
hov har sku da givet den forkerte point.... UPS hvad fanden gør jeg nu....
Avatar billede blazer Nybegynder
28. november 2000 - 19:07 #6
:(

tjahhh... tdaugaard har givet mig de 200 af pointsne........ det var det der fik mig til at undre mig......hvad mailede han til dig?
Avatar billede blazer Nybegynder
28. november 2000 - 19:08 #7
det er ikke fordi jeg er totalt point liderlig..og jeg ved udmærker godt at 200 er fair for sådan et spørgsmål...men jeg kan ALTID bruge points..for når jeg går igang med et projekt har jeg brug for dem :(
Avatar billede beltzer Nybegynder
28. november 2000 - 19:09 #8
hvad skal du bruge den information til....
Avatar billede blazer Nybegynder
28. november 2000 - 19:13 #9
øhhhh..skal jeg ikek have at vide...det var bare det der fik mig til at undre mig over hvad han mailede til dig! kunne nemmerligt ikke se hvordan det kunne gøres smartere...anyway..er igang med dit problem nu!
Avatar billede beltzer Nybegynder
28. november 2000 - 19:14 #10
vi har ikke snakket om det med de point.....
Avatar billede blazer Nybegynder
28. november 2000 - 19:15 #11
tjahh....jeg overlever sq nok uden :)
Avatar billede blazer Nybegynder
28. november 2000 - 19:28 #12
ok...jeg har flekket en findwindow funktion sammen

Declare Function WindowFromPoint Lib \"user32\" (ByVal xPoint As Long, ByVal yPoint As Long) As Long

Declare Function SendMessage Lib \"user32\" Alias \"SendMessageA\" (ByVal hwnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, lParam As Any) As Long
Public Const WM_CLOSE = &H10

Declare Function EnableWindow Lib \"user32\" (ByVal hwnd As Long, ByVal fEnable As Long) As Long
Declare Function SetActiveWindow Lib \"user32\" (ByVal hwnd As Long) As Long
Declare Function GetWindow Lib \"user32\" (ByVal hwnd As Long, ByVal wCmd As Long) As Long
Declare Function GetWindowText Lib \"user32\" Alias \"GetWindowTextA\" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpString As String, ByVal cch As Long) As Long
Global Const FirstHwnd = 0
Global Const NextHwnd = 2

Function Findwindow(WindowText)
Dim WText As String * 100
currhwnd = GetWindow(Form1.hwnd, FirstHwnd)
While currhwnd <> 0
length = GetWindowText(currhwnd, WText, 100)
Windowt = Left(WText, length)
If left(LCase(Windowt),14) = left(LCase(WindowText),14) Then Findwindow = currhwnd
currhwnd = GetWindow(currhwnd, NextHwnd)
Wend
End Function

så skal du bruge

Shell \"C:\\programmer\\office\\winword.exe\"
While Findwindow(\"Microsoft Word\") <> 0
wend

og så kan du snakk emd word....

scriptet kræver nok noget tilpasning..hvis du finder det totalt ufårsteligt skal jeg nok lave det perfekt......

Avatar billede beltzer Nybegynder
28. november 2000 - 19:32 #13
jeg er ikke så meget inde i VB med den lange kode er til et BAS module ikke ???
Avatar billede blazer Nybegynder
28. november 2000 - 19:57 #14
jo :=)
Avatar billede beltzer Nybegynder
28. november 2000 - 20:19 #15
jeg har indsat det der skal bruges til modulet og har indsat det andet i en knap, men der kommer kun et tomt doc....

hvad er der nu galt
Avatar billede beltzer Nybegynder
28. november 2000 - 20:24 #16
kan du ikke bare forklare det hele fra starten....
Avatar billede blazer Nybegynder
30. november 2000 - 11:49 #17
send dit projekt til \"Voldemort@microsux.dk\" så skal jeg nok indsætte det!
Avatar billede beltzer Nybegynder
28. december 2000 - 07:26 #18
Jeg har selv fundet en kode til at indsætte det.... Så jeg lukker spm\'t