Avatar billede choker Nybegynder
19. maj 2003 - 22:47 Der er 4 kommentarer

Popup onload + close

Okay.. Jeg skal have lavet et script som ondeholder følgende:

En forside (vi kalder den 1) som på onload laver en popup (som vi kalder 2). Efter 2 er loadet skal 1 lukkes, og fokus være i 2.

2 skal efter 25 sekunder lave endnu en popup (vi kalder den.. 3), som derefter lukker 2 - og holder fokus i 3.

Herefter (25 sek efter) skal 3 lave popup (url=forsiden 1) - og lukke 3.

Kompliceret ??

1 åbner 2, lukker 1 igen.
2 åbner 3, lukker 2 igen.
3 åbner 1, lukker 3 igen.

Jeg fatter brik af det - derfor lægger jeg 80 gode point i det til den som kan klare ærterne for mig :)
Avatar billede -master-d- Nybegynder
19. maj 2003 - 22:58 #1
Det hele klares i <body> på de tre, her er et forslag.

1.
<body onload="window.open('2.html','win2','');if(window.opener){window.opener.close();}">

2.
<body onload="window.opener.close();self.focus();var win3 = window.open('2.html','win2','');setTimeout('win3;',25000)">

3.
<body onload="self.focus();window.opener.close();window.open('1.html','win2','');">

Håber det virker...
Avatar billede mat Nybegynder
19. maj 2003 - 23:00 #2
Hvis jeg må spørge: Hvorfor i alverden ville man dog bruge sådan et script?

ellers undskylder jeg for spam :)

mvh mat
Avatar billede choker Nybegynder
20. maj 2003 - 01:16 #3
Master-D: Lortet virker ikke helt som planlagt - jeg har ikke et delay på 25 sekunder i hverken 2'eren eller 3'eren.. Desuden må du gerne sætte en timeout på 1 sekund på opener.close hvis det er muligt :)

mat: Et mindre eksperiment.. Der blandt andet omhandler ære :) Vil på ingen måde misbruge det hvis det var henne i de tanker du var :)

// Henrik Nørhede
Avatar billede grunken Nybegynder
20. maj 2003 - 02:07 #4
ikke godt at vide hvad det skal bruges til

side1.html
<script language="javascript">
function een(){
  nyt = window.open('side2.html','PopUp','width=400,height=300');
    if (window.name != "nyt")
    {
    openerwindow = window.self;
    openerwindow.opener = window.self;
    setTimeout("openerwindow.close();",1000*1);
    }
</script>

<body onload="een();">
<H1>Side1</H1>
</body>

side2.html
<script language="javascript">
function to() {
  setTimeout("window.open('side3.html','win2','width=400,height=300');",1000*25)
}
</script>

<body onload="to();">
<H1>Side2</H1>
</body>

side3.html
<script language="javascript">
function tre() {
  setTimeout("self.opener.close();",1000*1)
  setTimeout("window.open('side1.html','win2','width=400,height=300');",1000*25)
}
</script>

<body onload="tre();">
<H1>Side3</H1>
</body>

-grunken