Avatar billede fangel Nybegynder
19. maj 2003 - 16:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

køb af hardware til Mini-ITX system...

Hej

jeg er nu engang blevet dybt intereseret i Mini-ITX... (læs lidt om det på www.mini-itx.com)

OG, jeg vil gerne finde et sted der forhander følgende dele:

- VIA EPIA ME6000 Fanless 600Mhz Motherboard
- 1U PSU (altså en meget lav strømforsyning) på ca. 100-150W
- 40mm blæser (så lyløs som muligt) med små gitre (ikke noget fancy, bare gitre)
- lysløs hdd (behøves kun 20gb men større gør ikke noget)
- 256MB DDR2100 ram (helst Kingston eller andet kvalitets mærke)

Den der finder en butik i DK (helst i nærheden af 4000 Roskilde eller netbutik med E-mærke) der forhander alle disse dele til den billigste pris får point...

(prøv at gæt hvad jeg skal bygge ;)

Morten
Avatar billede fromsej Praktikant
19. maj 2003 - 16:44 #1
En Commodore64 på 933 Mhz? *G*
Det kunne være hyleskægt at lave en bærbar i en "brødkasse".
Avatar billede garfildkat Nybegynder
19. maj 2003 - 16:44 #2
her er et bud på hvor du kan købe det meste
http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=56.04145.A41
Avatar billede fangel Nybegynder
19. maj 2003 - 16:56 #3
garfild => på nær motherboardet... ;) ;)

nogle der ved hvor stor den PSU garfild har linket til er?

Morten
Avatar billede donwang Nybegynder
19. maj 2003 - 16:58 #4
Hvad skal du da bygge?
Avatar billede fangel Nybegynder
19. maj 2003 - 17:00 #5
hmm... kig lidt på http://www.mini-itx.com/projects/blueplate/... noget i retningen af den... bare lidt mere rack-server agtig... ;)

Morten
Avatar billede chalde Seniormester
19. maj 2003 - 17:16 #6
http://www.shg.dk/ har det meste, pånær psu!
Avatar billede fangel Nybegynder
19. maj 2003 - 17:26 #7
har lige findet den perfekte PSU... kan I så finde en DK forhandler?

http://linitx.com/shop/product_info.php?cPath=11&products_id=124
(ved godt de sender til DK, men ville være rart med en DK forhandler)

chalde => har de den præcise version af MBet? nej vent, kigger selv...

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
19. maj 2003 - 17:48 #8
OK... shg.dk har følgende:
- MB : 1249kr
- RAM : 269kr (256MB DDR2700 Kingston)
- HDD 450kr (Maxtor  30,0 GB - UDMA/133 (FLUID!) - 7200/2048KB)

så nu mangler vi en forhandler der har den omtalte 1U PSU (eller anden...)

og evt. en forhandler der har de små 40mm blæsere...

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
19. maj 2003 - 20:29 #9
UHHH.... fandt lige et andet alternativ:

http://linitx.com/shop/product_info.php?cPath=11&products_id=142

(vigtigste del er selve printpladen:
http://linitx.com/shop/product_info.php?cPath=11&products_id=141 )

nogle der ved om det sæt kan fås i DK (og er 60W nok til MB, HDD og et normalt CD drev (eller skal man have et Slimline CDdrev før det kan trække det)

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
19. maj 2003 - 21:26 #10
EET.dk (stor nordisk distributør) har det omtalte strømsæt ;)

MEN, det kan ikke trække normale 5.25 CD drev, så man bliver nød til at bruge Slimline CD drev... så nu mangler jeg bare en dims der kan dette: http://linitx.com/shop/product_info.php?cPath=11&products_id=110

det er altså en dims der laver et Slimline drevs port om til strømstik, IDE stik og CDAudio stik...

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
20. maj 2003 - 16:29 #11
SHG vil gerne bestille PSU en hjem fra EET... så SHG har altså alle dele pånær Slimline CDdrev, og dem vil de ikke bestille p.g.a. pris på næsten 900kr og skal købe 20stk af gangen!

chalde får pointene, da det jo faktisk var ham der gav mig SHG linket...

Morten
Avatar billede chalde Seniormester
21. maj 2003 - 11:07 #12
Du må lige poste et billede af dit færdige project :-)
Tak for point, og god fornøjelse!
Avatar billede fangel Nybegynder
21. maj 2003 - 14:42 #13
jeg skal lige finde et sted hvor jeg kan købe Silmline CDdreve + convertere... (fandt et sted, men kun for firmaer)

så skal jeg nok få bygget noget og postet billeder...

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
21. maj 2003 - 15:28 #14
tror jeg fandt mit CD-drev...

http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=CDRIB1004&kat=PC-PDA&subkat=pc-pda6

det ligner nemlig umidbart at det som standard har IDE interface...

Morten