Avatar billede lcj- Nybegynder
19. maj 2003 - 13:58 Der er 4 kommentarer

link-billed script

er der en der har et script, hvor der er en hel masse links, og når man føre musen hen over kommer der et billed ved siden af....understand????

lcj-
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2003 - 14:17 #1
Skal billedet dukke op oven på resten af sidens indhold - altså i et lag (en div) - eller skal det skifte på et nærmere specificeret sted?
Avatar billede lcj- Nybegynder
19. maj 2003 - 14:25 #2
nu har jeg ikke så meget forstand på html eller java...
jeg ville ha´at der er links ude i højre side og i venstre side kommer billederne når man føre musen hen over linket
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2003 - 14:59 #3
Ja, men hvordan skal billederne komme frem? I tabelceller, oppe i hjørnet eller i et "lag" oven på siden?

I øvrigt hedder det JavaScript, og ikke Java. Det er to vidt forskellige ting! :)
Avatar billede fritz-79th Nybegynder
19. maj 2003 - 15:34 #4
Man kunne f.eks. :

<style type="text/css">
#pic1{
    height: 50px;
    width: 50px;
    background-color: #ffffff;
    background-image: url("pic1.gif");
    visibility: hidden;
}
#pic2{
    height: 50px;
    width: 50px;
    background-color: #ffffff;
    background-image: url("pic2.gif");
    visibility: hidden;
}
</style>

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
ns = (document.layers) ? 1:0;

function vispic(lag){
    if (ns){
    document.layers[lag].visibility = "show";
    } else {
    document.all[lag].style.visibility = "visible";
    }
function gempic(lag){
    if (ns){
    document.layers[lag].visibility = "hide";
    } else {
    document.all[lag].style.visibility = "hidden";
    }
</script>

<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="70">
      <div id="pic1">&nbsp;</div></td>
    <td valign="bottom"><a href="#" onmouseover="vispic('pic1');" onmouseout="gempic('pic1');">et link</a></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><div id="pic2">&nbsp;</div></td>
    <td valign="bottom"><a href="#" onmouseover="vispic('pic2');" onmouseout="gempic('pic2');">et andet link</a></td>
  </tr>
</table>