Avatar billede grave Nybegynder
19. maj 2003 - 11:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tar og exclude

Jeg har en cron kørende med 3 tar jobs

Nr1 kører en tar af /var/dir1
Nr2 kører en tar af /var/dir2
Nr3 kører en tar af /var/dir3

problemet er at det filsystem der er plads nok til at kunne gemme alle 3 tar filer er: /var/dir3.

når jeg så kører tar på dir1 og dir2 lægger jeg dem i /var/dir3/backup

og når jeg kører tar på /var/dir3 kommer backupperne af dir1 og dir2 med i dir3 backup'en og det er jeg selvfølgelig ikke tilfreds med.

jeg har prøvet at køre tar sådledes:

tar cf /var/dir3/backup/dir3.tar --exclude var/dir3/backup /var/dir3

men den virker ikke dir1.tar og dir2.tar kommer med aligevel og tar skriver
/var/dir3/backup/dir3.tar is the archive; not dumped

er der nogen der kan komme på en løsning ?
Avatar billede dank Nybegynder
19. maj 2003 - 11:48 #1
jeg ved det ikke, men måske tror den at --exclude var/dir3/backup er en fil? prøv med trailing slash /
Avatar billede dank Nybegynder
19. maj 2003 - 11:48 #2
(rent gæt dog)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. maj 2003 - 11:48 #3
Du skal vel skrive --exclude for hver fil
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. maj 2003 - 11:49 #4
og --exclude /var/dir3/backup
Avatar billede bollox Nybegynder
25. maj 2003 - 14:04 #5
De directories og filer du ønsker excludes skal stå en fil:
Prøv:
  /> echo "/var/dir3/backup/dir3.tar" > /tmp/excludes
  /> tar cf /var/dir3/backup/dir3.tar -X /tmp/excludes /var/dir3