Avatar billede _-jonas-_ Nybegynder
19. maj 2003 - 10:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

revne i plastik på bærbar

Hej
Jeg er ejer af en IBM thinkpad A21, der uheldigvis er faldet på gulvet. Dette har medført en revne i plastikken bagpå. (der hvor i/o portene befinder sig). Det er imidlertid ikke noget der har nogen indflydelse på computerens virkning, men jeg er bange for at den kan vokse, da den udvidder sig hver gang man 'åbner og lukker' skærmen. Er der nogen der har en god idé? ..lim? ...kan man få en ny platikdel fra IBM der ikke koster 3000...?

TAK

Vh Jonas
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
19. maj 2003 - 10:10 #1
Har du prøvet med noget godt Lock-Tight????
Avatar billede dk_akj Nybegynder
19. maj 2003 - 10:15 #2
Som jogge skriver.. lynlim (Locktite)  Sørg for at få det godt ind i revnen, det er ikke nok det ligger udenpå/på overfladen. Sørg også for at det er godt presset sammen i 10-15 min. Så skal det nok holde.

//akj
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
19. maj 2003 - 10:17 #3
Uha.... sådan noget kontaktlím kan sgu holde ALT!!! Bare sørg for at det er gjort ordenligt første gang.....

Har faktisk limet en monitor sammen engang... og den holder stadig (ca. 3 år gammel)
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
19. maj 2003 - 10:18 #4
Smør limen på begge sider og sæt dem i spænd... og husk, det er ikke jo mere lim jo bedre det holder!!!!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
19. maj 2003 - 10:19 #5
Ja, og var det ikke Lille Virgil der limede 2 lastbiler sammen med "Olsens Klister" :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
19. maj 2003 - 16:25 #6
Hvis det er et sted hvor det ikke ses, eller er ligemeget om det kan ses, så få fat i et stykke plastic af nogenlunde samme type, og lim på med tagrendelim eller ti sekunders lim, lidt lige som en cykellap.*S*
Avatar billede tbr-doa Nybegynder
19. maj 2003 - 17:24 #7
nyt kabinet vil koste ca 600-1000kr + moms
men det er ikke sjov at skille en a21 ad første gang