Avatar billede tonny_fin Nybegynder
18. maj 2003 - 23:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fra Outlook Express 6 til Outlook

Jeg har Windows XP og Office XP installeret.

Jeg benytter Outlook Express 6 til at modtage og sende mails, men vil gerne fremover benytte XP`s Outlook.

Hvordan gør jeg det??
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2003 - 23:43 #1
Hvis du skal have dine mails med over i Microsoft Outlook, skal du starte din Outlook Express. File -> Export -> messages.....
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
19. maj 2003 - 00:10 #2
Jeg ved godt hvordan jeg skal eksportere mine mails over, men jeg vil fremover kun benytte Outlook XP til mailbehandling og ikke Outlook Express
Avatar billede doodoo Novice
19. maj 2003 - 00:20 #3
hvis du åbner Outlook skriver den: Outlook er ikke din standard mail "ting" skal det være det nu? Så trykker du ja...

Sådan gøres det.. :)
Avatar billede doodoo Novice
19. maj 2003 - 00:21 #4
ellers:

Højre klik på Internet Explorer ikonet..
Egenskaber
klik på fane bladet: Programmer
Der er en der hedder e-mail... der skal du så vælge outlook
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
19. maj 2003 - 07:57 #5
Der kommer en dialogboks op, hvor der spørges til hvad Outlook Express skal vælge som editor, nyhedsgruppe og andet, og her står der Outlook i boksene.
Sp. er nok, at der spørges til hvad express skal benytte, der må være et eller andet sted man kan ændre denne indstilling
Avatar billede doodoo Novice
19. maj 2003 - 08:00 #6
Du skal ændre så du bruger Outlook istedet for Express ikk?
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
19. maj 2003 - 08:15 #7
Jo det er det jeg gerne vil
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2003 - 08:39 #8
doodoo har allerede svaret på dit spørgsmål. Hvis den stadig kommer med den pop-up boks i Express, så er der også en lille boks man kan hakke af, så den ikke spørger igen, næste gang Express startes.
Avatar billede mile Juniormester
19. maj 2003 - 12:12 #9
doodoo og phatlasse har ret, så du var nok for hurtig til at afvise. Jeg mener faktisk også at Outlook selv finder ud af, at spørge om du vil have data med over fra Express.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2003 - 09:07 #10
Microsoft Outlook:

Tools -> Option -> Other -> hak af i: Make Outlook the default program for E-mail, contacts and calendar.
Avatar billede doodoo Novice
20. maj 2003 - 12:50 #11
well well... jeg skulle nu også mene det var den vej, men hvis det ikk er det tonny mener så skal du nok formulere det lidt anderledes....?
Lægger et svar igen hvis det nu var ;)
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
20. maj 2003 - 20:44 #12
Hej Doodoo.
Jeg vil gerne tildele dig pointene, men det virker nu ikke helt som jeg havde tænkt mig.
Jeg kan stadig ikke læse mine mails i Outlook, de kommer i Outlook Express, jeg synes ellers jeg har lavet de indstillinger du foreslår.
Måske kunne jeg få lov at sende dig et screendump, dette kan jeg jo ikke gøre her.
Eller skal jeg geninstallere Officepakken, og så sige ja til at anvende Outlook`
Send lige mulighed for at jeg kan acceptere, så jeg kan tildele dig
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
20. maj 2003 - 20:53 #13
Du skal sørge for at ekspotere din konto fra Outlook Express til Outlook. For så længe du har din konto hos O.E. så vil dine mails stadig havne der, selvom det Outlook der starter op når du vil skrive en ny mail!
Avatar billede doodoo Novice
20. maj 2003 - 21:55 #14
I Express gør:
Funktioner > konti > vælg din mail konto og tryk FJERN...

I outlook:
Funktioner > tilføj konto > lav din konto igen i outlook som den var i Express

Så skulle dine mails jo MEGET gerne komme til Outlook :)

Hvis du skal have screen dump, hvad skal det så være af ?
Avatar billede tonny_fin Nybegynder
20. maj 2003 - 21:58 #15
Jeg ville evt. sende dig et dump af min opsætning.
Jeg prøver det du skriver.
Avatar billede mulles.tk Nybegynder
20. maj 2003 - 22:02 #16
Hvis du vil overføre de beskeder du allerede har i O.E. til Outlook, så går du op i filer --> eksporter --> meddelelser
Avatar billede doodoo Novice
20. maj 2003 - 23:28 #17
Du skal da ikk acceptere før du har dit svar...

Skriv hvis det ikk virker... så må jeg hjælpe dig videre ;)