Avatar billede ktoft Nybegynder
18. maj 2003 - 21:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvis record where id er ens

Hvordan laver jeg følgende:

Where tabel1.id = tabel2.id
response
tabel2.navn

Koden ligger i en repeat region?!
Avatar billede cesil Nybegynder
18. maj 2003 - 21:55 #1
if oRs("id") = oRs1("id") then
response.write oRs1("navn")
end if
Avatar billede ktoft Nybegynder
18. maj 2003 - 22:08 #2
Det fungerer ikke!
Avatar billede cesil Nybegynder
18. maj 2003 - 22:09 #3
prøv og kom med noget mere kode. Hvad hedder dine recordset fx
Avatar billede mm12010 Nybegynder
18. maj 2003 - 22:11 #4
Set rs = connObj.Execute("SELECT tabel2.navn FROM tabel1, tabel2 WHERE tabel1.id = tabel2.id")

response.write rs("navn")
Avatar billede cesil Nybegynder
18. maj 2003 - 22:16 #5
Set rs = connObj.Execute("SELECT tabel1.id as tabel1id, tabel2.id as tabel2id, tabel2.navn FROM tabel1, tabel2")
do while rs.eof=false
if rs("tabel1id") = rs("tabel2id") then
  response.write rs("navn")
end if
rs.movenext
loop
Avatar billede ktoft Nybegynder
18. maj 2003 - 22:25 #6
Er det således det skal se ud? For jeg får følgende fejl: Object required: ''

<% Set rs = connObj.Execute("SELECT tblKAMPE.tblHJEMME FROM tblKAMPE, tblHOLD WHERE tblKAMPE.tblHJEMME = tblHOLD.tblID")
response.write rs("tblHOLDNAVN") %>
Avatar billede ktoft Nybegynder
18. maj 2003 - 22:37 #7
Problemet er, at jeg har en liste med kampe. Det er nemt nok, at få listen vist og alt det der. Men I stedet for klubnavne er det id for klubberne der indtastes i min tblkampe. Og derfor også id der bliver vist på min liste.
Avatar billede oasen Nybegynder
19. maj 2003 - 08:57 #8
Du skal ændre connObj til navnet på din egen forbindelsesstreng!
Avatar billede triggy Nybegynder
19. maj 2003 - 19:48 #9
Hvorfor ikke bruge :

Set RS = connObj.Execute("SELECT tabel1.*, tabel2.* FROM Forums INNER JOIN tabel2 ON tabel1.id = tabel2.id")

Så laver den et recordset, hvor alle oplysningerne fra begge tabeller ligger, mens de kombineres efter id'en. dvs. Hvis du har en kamp med hold-id 1, kommer felterne fra hold-databasen, hvor hold-id er 1 med.

Så kan du kalde f.eks.
Response.Write "Kamp: " & RS("tabel1.kamp") & " Hold: " & RS("tabel2.hold")

Selvfølgelig tilpasset med de felter du vil bruge :)
Avatar billede triggy Nybegynder
19. maj 2003 - 19:49 #10
ups... lol...  Ret lige SELECT sætningen til
SELECT tabel1.*, tabel2.* FROM tabel1 INNER JOIN tabel2 ON tabel1.id = tabel2.id

Havde lige en anden database i tankerne samtidigt ;)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
05. august 2003 - 12:12 #11
lukketid?