Avatar billede carlhoegstedt Nybegynder
18. maj 2003 - 20:27 Der er 3 kommentarer

Oracle 9i installationsproblemer

Jeg prøver at installere Oracle 9i på min windows 2000 PC (AMD processor). Jeg har i forvejen Oracle Forms vers. 6. Jeg vælger et nyt Orahome og vælger Personal Edition og så går det løs i længere tid. Efter 3. CD og kopiering af uendelige mængder af filer (omkring 60% afsluttet) bliver den pludselig helt færdig, men springer alt med databasespecifikation etc. over. Der er da heller ikke etableret nogle services. Logfilen er stor, og slutter med:

Calling action ntw32FoldersActions2.2.0.9.0  ntCreateItem
    selectedNodes = null
    groupName = Oracle - ora9i2db\Enterprise Manager Quick Tours
    itemName = Management Pack for Oracle Applications Quick Tour
    exeName = c:\ora9i2db/classes/oracle/sysman/qtour/oapps/apm.htm
    paramName = null
    workingDir = c:\ora9i2db/classes/oracle/sysman/qtour/oapps
    iconFileName = c:\ora9i2db\bin\quicktour.ico
    icon = null
    cmdType = null
    multiparamName = null

Calling action ntw32FoldersActions2.2.0.9.0  ntCreateItem
    selectedNodes = null
    groupName = Oracle - ora9i2db\Enterprise Manager Quick Tours
    itemName = Diagnostics Pack Quick Tour
    exeName = c:\ora9i2db/classes/oracle/sysman/qtour/diag/diag.htm
    paramName = null
    workingDir = c:\ora9i2db/classes/oracle/sysman/qtour/diag
    iconFileName = c:\ora9i2db\bin\quicktour.ico
    icon = null
    cmdType = null
    multiparamName = null

Miscellaneous problem

Meget oplysende, bare ikke for mig. Det er forresten ikke helt rigtigt at der ikke bliver oprettet nogen services, der ligger OracleMTSRecoveryService,Oracleora9i2dbPagingServer og et par til, men ingen listener og ingen database.

Jeg har prøvet nogle gange, herunder med sletning af alle de filer Oracle har lagt ind samt forsøgt at rydde op i registry, men lige meget hjælper det.

Forslag afventes med stor spænding!
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2003 - 20:29 #1
Hvor meget memory har du i maskinen og hvor stor page fil ?

[jeg tror ikke det er det - det plejer først at drille når man skal
have opretttet den første database]
Avatar billede carlhoegstedt Nybegynder
18. maj 2003 - 22:01 #2
Jeg har 512 MB memory, page fil inital 500MB, max. 1000MB. Processoren er en AMD Duron (1200 mhz), og jeg kører som sagt windows 2000 med service pack 3. Hardis 40GB med ca. 27GB fri.
Jeg har en oracle 8.1.6 kørende i et andet home (stoppet under installation).
Avatar billede carlhoegstedt Nybegynder
25. maj 2003 - 17:24 #3
og så har jeg selv fået løst problemet. Det viser sig at være en dårlig idé at have fuld viruskontrol aktiveret når man installerer, set i bakspejlet er det måske meget rimeligt, spørgsmål er hermed lukket.