Avatar billede pilehave Nybegynder
27. november 2000 - 13:54 Der er 5 kommentarer

Frames og globale variabler?

Skal man passe på med frames når man sætter hhv. globale og lokale variabler?
Jeg mener, kan $admin == 1 erklæret i ramme1.php genkendes i ramme2.php? eller skal de erklæres i index.php der indeholder ramme1.php og ramme2.php???
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. november 2000 - 14:05 #1
absolut ikke... $admin == 1 i en selvstændig frame genkendes aldrig i en anden frame... !
Avatar billede amfelt Nybegynder
27. november 2000 - 14:08 #2
Men hvis du skal bruge den i andre frames er du nødtil i dít frameset at kalde \"framesiderne\" med argumenter dvs fil.php?id=bla eller bruge sesions !
Avatar billede limemedia Nybegynder
27. november 2000 - 14:11 #3
parameteroverføring, cookies eller sessions... Jeg vil dog anbefale parameteroverførsel hvis der er tale om få data og sessions hvis det er password m.v.
Avatar billede pilehave Nybegynder
27. november 2000 - 16:35 #4
Hvordan er det nu liiige det der med parameteroverførsel??
Avatar billede amfelt Nybegynder
27. november 2000 - 16:41 #5
Eks.
index.php?id=user&page=test&kat=123

Her er :
id=user
page=test
kat=123

du skal i dit framesæt sætte det påa alle de sider der skal bruge variablerne !

endnu et eks. Hvis dit top frame blot er lidt reklame så undlad parametrene der men hvis din \"menu\" er afhængig af dem så skal de på der !

Er det Ok ?